Ostatni lot Tu154M-101 na Białoruś

Przez Polaczek , 28/03/2012 [13:31]
Samolot rządowy Tu154M-101 wykonał swój ostatni lot nie do Smoleńska tylko na lotnisko zapasowe, znajdujące się na Białorusi o nazwie ,,Borowcy'' :

Аэродром Боровцы - 10км севернее Полоцка (район Боровуха-1)
Индекс: UMWB

Находится в ведении Минобороны
КТА: N55°36'33" E28°40'41"
ВПП 10/28: 2500x40 бетон
Hаэр: 145.00м
276 отдельный батальон охраны и обслуживания (аэродрома)
Бывшее место дислокации 276 ОВП

Odczytany stan komputera pokładowego FMS z samolotu Tu154M numer boczny 101, jak twierdzi komisja KBWL, przedstawiony w raporcie KBWL pod przewodnictwem Jerzego Millera w załączniku numer 4 :

http://mswia.datacenter-poland.pl/protokol/ZalacznikNr4-TechnikaLotniczaIJejEksploatacja.pdf

strona 495-496, 3.3.1.6.4 tabela 3-10 FMS Serial Number 281 DME/VOR/TACAN Inputs, przedstawia stan pamięci przed jej ,,zamrożeniem''. Tabela zawiera dane dotyczące pozycji samolotu względem urządzeń nawigacyjnych znajdujących się na lotniskach w Witebsku (VOR) i Siauliai ( TACAN ) na Litwie. Przecięcie się prostych wyznaczonych poprzez kierunki i odległości względem tych nadajników wskazują aktualną pozycję samolotu, znajdującego się na lotnisku na Białorusi.

Pozycja samolotu względem lotniska w Witebsku :

VOR Station Identifier VTB

VOR Station Position N 55:07.534 E 30:21.080

VOR Bearing 277.7°

Computed distance to VOR station 114169 m (61.65 NM)

VOR Frequency 112.70

VOR Station Declination E 8.1°

Pozycja samolotu względem lotniska w Siauliai

TACAN Identifier SQQ

TACAN Position N 55:53.427 E 23:24.143

TACAN Bearing 119.4°

Computed distance to TACAN station 325575 m (175.8 NM)

TACAN Frequency 116.30

TACAN Declination E 4.9°

Lotnisko Borowcy

Lotnisko Borowcy

http://www.byavia.net/forum/preview/topic.php?page=1&id=1114892

http://www.ourairports.com/navaids/SQQ/Siauliai_TACAN_LT/

http://www.ourairports.com/navaids/VTB/Vitebsk_VOR-DME_BY/

http://heading.pata.pl/dme.htm

http://heading.pata.pl/vor.htm

http://heading.pata.pl/tacan.htm

http://flanker20.livejournal.com

Wnioski :

System nawigacji samolotu, na pokładzie którego był zainstalowany komputer pokładowy poddany badaniom przez NTSB (FMS Data Extraction for NTSB Identification: ENG10SA025) , zmierzył powyższe parametry ( kierunki i odległości ) i zanotował je w pamięci komputera pokładowego FMS wskazując pozycję samolotu j/w, zaś znaczeniem tej informacji niech się zajmuje prokuratura.

PS. Raport KBWL strona 202 opisuje wymianę modułu RRS, stanowiącego źródło informacji dla FMS : III. WYKAZ USZKODZEŃ ORAZ WYMIAN AGREGATÓW 1. 04.01.2010 r. (specjalność urządzenia radioelektroniczne dalej nazywana URE). W „Формуляр самолета ТУ-154М № 837. Часть 3. Радиоэлектронное оборудование” z 2009 r., w rozdziale „4. Комплект поставки и изменения в комплектации”, w podrozdziale „4.1. Изделия, установленные на самолете”, na str. 43 dokonano wpisu o wymianie RRS 1058-10-12 o nr 153 na RRS 1058-10-12 nr 147. Z informacji uzyskanych od personelu 36 splt wynika, że „zamiana bloku RRS nr 153 na blok nr 147, po ustnej uwadze dowódcy załogi co do pracy radiodalmierza RRS, podyktowana była potrzebą zlokalizowania ewentualnej niesprawności bloku lub instalacji samolotu”. Wymiany bloku RRS nie odnotowano w „Książce obsługi statku powietrznego Nr 101 90A837”.

Informacja ta, tak jak inne o pseudo remontach, z daleka śmierdzi fałszerstwami.
Polaczek

To nie woda tylko liczby z raportu NTSB. Co się tyczy sposobu zamordowania naszej ekipy w/w argumenty niczego nie wykluczają ani nie wskazują na metodę jaka została zastosowana.
Polaczek

O ile dane VORID, VORPOS mogą być ustawiane, o tyle VORBRG oraz VORDIST lub VTBRG i VTDIST, nie są wyssane z palca załogi tylko zostały obliczone na podstawie odpowiedzi tych stacji nadawczych. Powyższe dziwolągi nie powstały w wyniku działania człowieka tylko są wynikiem pracy urządzeń pomiarowych.
Czarek Czerwiński

Nie ma sensu wyciągać zbyt pochopnych wniosków z tego co zostało zarejestrowane na ułamek sekundy przed zamrożeniem pamięci, bowiem samolot był już w rozsypce (a tym samym i przyrządy). Ale zapewne FYM czy inny NTSB ma inne zdanie - bowiem dla niektórych własna popularność jest najważniejsza.
Polaczek

Na podstawie danych z FMS, na które ZP Macierewicza patrzy jak w wyrocznię, można wyciągnąć różne wnioski. Ruscy to tak zrobili aby i FYM i Macierewicz mieli rację. Jaka była prawda to się okaże gdy podjęte będą wreszcie prawdziwe badania i śledztwo a nie udawanie. Dlatego wszyscy powinni wreszcie domagać się : a) usunięcia ze stanowisk wszystkich osób związanych z wydarzeniem z 10.04.2010. b) ściągnięcia wszystkich fizycznych materiałów dowodowych od Ruskich. c) powołania niezależnej polskiej komisji d) wykonać ekshumacje wszystkich zwłok.
kayan

Popieram stanowisko Bernarda, ale jednak tutaj się zgodzę: "(...) tak zrobili aby i FYM i Macierewicz mieli rację. Jaka była prawda to się okaże gdy podjęte będą wreszcie prawdziwe badania i śledztwo (...)" I od siebie dodam, że po prostu PODZIWIAM Macierewicza za to, że MIMO ewidentnych nazwijmy to "braków" we wnioskach pracy jego komisji (to jest temat na inny temat) potrafił jako faktycznie JEDYNY poważny, choć ośmieszany, polityk, doprowadzić do tego, co się wczoraj odbyło w PE. Mimo, że - powtórzę - zapewne doskonale zdaje sobie sprawę z pomyłek, ... z pomyłek wynikających z braku konsekwencji co do sposobu traktowania raportu MAK.
Domyślny avatar

fotomontage (niezweryfikowany)

13 years 6 months temu

bo taka jest kolej zycia,wykrywa sie zbrodnie po kilkudziesieciu latach...
Andrzejek2010

Mapy Google z tego obszaru pochodzą z 2006 roku. Jeżeli jest to trop właściwy to wywiady państw posiadają aktualne mapy i takie dane jak trasa każdej maszyny w powietrzu. Jest wiele metod profesjonalnych śledzenia ruchu lotniczego z ziemi oraz satelitów. Jeżeli było tak istotnie, to oznacza, że jest więcej asów w rękawach możnych tego świata. Grają naszym krajem niczym w pokera. Jeden z programów i to wcale nie profesjonalny: http://www.flightradar24.com/ należy kliknąć w samolocik a pokaże się informacja szczegółowa. Jeżeli pokazuje na bieżąco to z pewnością także nagrywa. Pozostaje poprosić http://www.liveatc.net/ o udostępnienie zapisów archiwalnych. A to dla chcących posłuchać rozmów z wieży kontroli lotów w Warszawie. W zestawieniu z podglądem lotu to fajna i pouczająca zabawka EPWA Approach - Warsaw, Poland http://www.liveatc.net/fliste… EPWA Tower - Warsaw, Poland http://www.liveatc.net/fliste… PS. Samolot B. Obamy lecący do Polski był także widoczny w flightradar24 . Prędkość, wysokość itd... Dodatkowo, dzięki programowi, zdążyłem zobaczyć airforce 1 na własne oczy, lecącego nad moim domem i zrobić zdjęcia.
Margotte

Dzięki za linki. Poobserwuję, bo niekiedy widzę, jak samoloty się zbliżają do Okęcia. Zależy z której strony nadlatują.
Polaczek

Bez względu na poglądy ZP czy też Antoniego Macierewicza, bez względu na stawiane hipotezy, bez względu czy tam były wybuchy, maskirowka, hel, Marsjanie, sprawa wymaga godnego procedowania. Jeśli przyczyną owego zdarzenia miały być poważne zaniedbania, to tym bardziej poważnie i ze szczególną pieczołowitością należy badać tą sprawę ( nie wspominając już, że niektórzy badali ją na głębokości ponad jednego metra - kto tu z kogo powinien się śmiać ?). Dlatego celem Zespołu Parlamentarnego pod przewodnictwem Antoniego Macierewicza jest doprowadzenie do rzetelnego zbadania tego zdarzenia. Sposoby zainicjowania niezależnej komisji są dowolne, zaś opinie na temat samego zdarzenia nie są celem komisji.
Polaczek

Na obrzeżu okręgu o promieniu 114169 m wokół lotniska w Witebsku Tu154M-101 nigdy nie był w czasie swojego istnienia w stosunku do stacji VOR pod kątem 277.7 stopnia, oczywiście co najmniej po wizycie w Pradze z 08.04.2010, kiedy musiał korzystać z systemu VOR/DME. Prezentowany lot z 10.04.2010 z Warszawy do Smoleńska nie pozwala na uzyskanie takiej kombinacji pomiaru względem stacji VOR VTB. Oznacza to fałszerstwo danych w FMS.