Аэродром Боровцы - 10км севернее Полоцка (район Боровуха-1)
Индекс: UMWB
Находится в ведении Минобороны
КТА: N55°36'33" E28°40'41"
ВПП 10/28: 2500x40 бетон
Hаэр: 145.00м
276 отдельный батальон охраны и обслуживания (аэродрома)
Бывшее место дислокации 276 ОВП
Odczytany stan komputera pokładowego FMS z samolotu Tu154M numer boczny 101, jak twierdzi komisja KBWL, przedstawiony w raporcie KBWL pod przewodnictwem Jerzego Millera w załączniku numer 4 :
http://mswia.datacenter-poland.pl/protokol/ZalacznikNr4-TechnikaLotniczaIJejEksploatacja.pdf
strona 495-496, 3.3.1.6.4 tabela 3-10 FMS Serial Number 281 DME/VOR/TACAN Inputs, przedstawia stan pamięci przed jej ,,zamrożeniem''. Tabela zawiera dane dotyczące pozycji samolotu względem urządzeń nawigacyjnych znajdujących się na lotniskach w Witebsku (VOR) i Siauliai ( TACAN ) na Litwie. Przecięcie się prostych wyznaczonych poprzez kierunki i odległości względem tych nadajników wskazują aktualną pozycję samolotu, znajdującego się na lotnisku na Białorusi.
Pozycja samolotu względem lotniska w Witebsku :
VOR Station Identifier VTB
VOR Station Position N 55:07.534 E 30:21.080
VOR Bearing 277.7°
Computed distance to VOR station 114169 m (61.65 NM)
VOR Frequency 112.70
VOR Station Declination E 8.1°
Pozycja samolotu względem lotniska w Siauliai
TACAN Identifier SQQ
TACAN Position N 55:53.427 E 23:24.143
TACAN Bearing 119.4°
Computed distance to TACAN station 325575 m (175.8 NM)
TACAN Frequency 116.30
TACAN Declination E 4.9°
http://www.byavia.net/forum/preview/topic.php?page=1&id=1114892
http://www.ourairports.com/navaids/SQQ/Siauliai_TACAN_LT/
http://www.ourairports.com/navaids/VTB/Vitebsk_VOR-DME_BY/
http://heading.pata.pl/dme.htm
http://heading.pata.pl/vor.htm
http://heading.pata.pl/tacan.htm
http://flanker20.livejournal.com
Wnioski :
System nawigacji samolotu, na pokładzie którego był zainstalowany komputer pokładowy poddany badaniom przez NTSB (FMS Data Extraction for NTSB Identification: ENG10SA025) , zmierzył powyższe parametry ( kierunki i odległości ) i zanotował je w pamięci komputera pokładowego FMS wskazując pozycję samolotu j/w, zaś znaczeniem tej informacji niech się zajmuje prokuratura.
PS. Raport KBWL strona 202 opisuje wymianę modułu RRS, stanowiącego źródło informacji dla FMS : III. WYKAZ USZKODZEŃ ORAZ WYMIAN AGREGATÓW 1. 04.01.2010 r. (specjalność urządzenia radioelektroniczne dalej nazywana URE). W „Формуляр самолета ТУ-154М № 837. Часть 3. Радиоэлектронное оборудование” z 2009 r., w rozdziale „4. Комплект поставки и изменения в комплектации”, w podrozdziale „4.1. Изделия, установленные на самолете”, na str. 43 dokonano wpisu o wymianie RRS 1058-10-12 o nr 153 na RRS 1058-10-12 nr 147. Z informacji uzyskanych od personelu 36 splt wynika, że „zamiana bloku RRS nr 153 na blok nr 147, po ustnej uwadze dowódcy załogi co do pracy radiodalmierza RRS, podyktowana była potrzebą zlokalizowania ewentualnej niesprawności bloku lub instalacji samolotu”. Wymiany bloku RRS nie odnotowano w „Książce obsługi statku powietrznego Nr 101 90A837”. Informacja ta, tak jak inne o pseudo remontach, z daleka śmierdzi fałszerstwami.
@Polaczek
@CC
@CC
@Polaczek
@CC
@Polaczek
prawda sie kiedys przebije..
2006
@Andrzejek2010
@Kayan
All
Radek Sikorka