Klub Ronina NA ŻYWO: Krzysztof Wyszkowski, Przegląd Tygodnia, kto to jest Soros? Poniedziałek, od godz. 19-tej

Przez Blogpress , 01/09/2019 [19:42]
Krzysztof Wyszkowski: 19.00 Józef Orzeł - Przeglądzik Tygodnia: 19.30 Prof. Janusz Sytnik-Czetwertyński - Kto to jest Soros: 20.00 Pełne wersje: Krzysztof Wyszkowski: https://youtu.be/xTs5pT3UmXQ Józef Orzeł: https://youtu.be/4bMt1R8UurY Janusz Sytnik-Czetwertyński: https://youtu.be/5y_0Kz1Kk88
Domyślny avatar

ZRÓBCIE Z TEGO SPOT KONFEDERACJO! Mam dla Państwa lepszą sensację - 1 milion aut elektrycznych PiS. Dla przykłady sygnalizuję kolejny problem, za który naród będzie jeszcze musiał zapłacić, ze swojej ciężko zapracowanej krwawicy. I tak z mądrości pana premiera Mateusza Morawieckiego: Orlen poinformował – „Do końca pierwszego kwartału 2019 roku Koncern odda do użytku co najmniej 20 stacji szybkiego ładowania, o mocy 50 i 100 kW, zlokalizowanych na stacjach ORLEN w miastach i przy trasach tranzytowych”. Weźmy dwa konkretne przykłady: BMW i3 i Nissan Leaf. Przykład: BMW i3 Pojemność baterii akumulatorów = 27 kWh (80% baterii – 21,6 kWh) Zasięg realny około – 200 km Cena za 1 kWh = 0,53 zł Czas ładowania (0-80%) = Pojemność baterii akumulatorów w kWh / Moc stacji w kW Czas ładowania = 21,6 kWh / 50 kW (moc stacji 50 kW) = 26 min Czas ładowania = 21,6 kWh / 7,4 kW (moc stacji 7,4 kW) = 175 min ≈ 3 h Czas ładowania = 21,6 kWh / 2,3 kW (ładowarka 230 V, 10 A) = 590 min ≈ 10 h Koszt przejechania 100 km = 13,5 kWh * 0,53 zł/kWh = 7,16 zł Przykład: Nissan Leaf Pojemność baterii akumulatorów = 30 kWh (80% baterii – 24 kWh) Zasięg realny około – 210 km Cena za 1 kWh = 0,53 zł Czas ładowania (0-80%) = Pojemność baterii akumulatorów w kWh / Moc stacji w kW Czas ładowania = 24 kWh / 50 kW (moc stacji 50 kW) = 29 min Czas ładowania = 24 kWh / 6,6 kW (moc stacji min. 7,4 kW) = 215 min ≈ 3,5 h Czas ładowania = 24 kWh / 2,3 kW (ładowarka 230 V, 10 A) = 625 min ≈ 10,5 h Koszt przejechania 100 km = 15 kWh * 0,53 zł/kWh = 7,04 zł/100 km Co wynika z tych danych? Ano to, że takie autka możesz sobie naładować w domu ale w 11 godzin (2,3 kW /ładowarka 230 V, 10 A). W przypadku ORLEN-owskich stacji szybkiego ładowania, o mocy 50 i 100 kW potrzebny jest NOWY fragment systemu elektroenergetycznego a w nim: Lina zasilająca 15 kV, Rozdzielnia SN 15 kV, Transformator 1000 kVA (przy 6 – 7 samochodach ładowanych jednocześnie), Rozdzielnię NN 0,4 kV i ewentualną stację prostownikową + wykwalifikowany personel do obsługi samochodów. Stacja SN 15/0.4 kV to koszt około 300 000 zł a koszt linii w zależności od długości to mogą być i setki tysięcy/miliony zł. I o tych milionowych kosztach nikt nie mówi bredząc o szybkim ładowaniu w 30 minut. Po to żeby móc ładować samochód w ½ h za 15 zł trzeba zainwestować MILIONY! Tego Wam pan premier Mateusz Morawiecki nie powie bo ani on ani nikt z jego otoczenia się na tym nie zna. Bredzą tylko „w pół godziny za 15 zł”. A to gucio prawda. Jest to takie sedno „mądrości” wybitnego ekonomisty, premiera Mateusza Morawieckiego i jego wybitnej w sprawach gospodarczych, sponsorki PiS utrzymującej się z dotacji i stanowisk w bankach i spółkach skarbu państwa. Pojawi się zysk z naładowania kilku samochodów dziennie po 15 zł sztuka ze stacji energetycznej której koszt to np. 650 000 zł. Czas amortyzacji = nieskończoność, zważywszy na konserwację i ewentualne remonty. Jaśniej już? A tak nawiasem, gdyby od lat '90 przeznaczono tylko mały ułamek tego co rozkradają, defraudują i MARNUJĄ "politycy" na badania w polskich uczelniach nad nowymi źródłami energii elektrycznej to dzisiaj mielibyśmy patenty i prawdziwe samochody elektryczne o zasięgu przynajmniej 800 - 1500 km i wielką produkcję na cały świat. A tak mamy jedno wielkie gówno nieustannie głoszone w TVN/Polsat/TVP przez ubowców i ich pomioty oraz i ich agenturę. Nieustanny bełkot. Wyobraźcie sobie proszę, jaką potęgą stałaby się Polska jakby tych naszych sowietów, posłać do piachu tak jak w swoim rozkazie, w A.D. 1945 zalecał kpt. Stanisław Sojczyński "Warszyc". Jakby się od nich tak nagle uwolnić, od tych kilkudziesięciu tysięcy degeneratów i wykolejeńców i zacząć normalnie żyć i pracować. Mądrości pana premiera Mateusza Morawieckiego cd. i jeszcze śmieszniejszy: Raport z dnia dzisiejszego 29-08 A.D. 2019: Polskie Sieci Elektroenergetyczne S.A. ul. Warszawska 165 05-520 Konstancin-Jeziorna ZAPOTRZEBOWANIE = 23 018 [MW] GENERACJA = 21 345 [MW] el. cieplne 20 387 [MW] el. wodne 372 [MW] el. wiatrowe 535 [MW] SALDO WYMIANY CAŁKOWITEJ [MW] = -1 659 (import!) https://www.pse.pl/dane-syste… Dla podanych przykładowo samochodu elektrycznego BMW i3 i Nissan Leaf: Czas ładowania = 21,6 kWh / 50 kW (moc stacji 50 kW) = 26 min Czas ładowania = 21,6 kWh / 7,4 kW (moc stacji 7,4 kW) = 175 min ≈ 3 h Czas ładowania = 21,6 kWh / 2,3 kW (ładowarka 230 V, 10 A) = 590 min ≈ 10 h odpowiada poborowi mocy ze źródła zasilania odpowiednio: 50 000 [MW] przy generacji = 21 345 [MW] + 1 659 (import!) = 23 018 [MW] ! 7 400 [MW] - j.w. 2 300 [MW] - j.w. I teraz bardzo proszę, niech ktokolwiek z mądrali i czcicieli PiS odpowie na proste pytanie: Skąd wziąć dwuipółkrotnie większą moc niż posiada cały system elektroenergetyczny w Polsce! gdyby temu milionowi kierowców przyszło do głowy naładować samochody w tej samej godzinie? GENERACJA 21 345 [MW] POTRZEBY 21 345 [MW] + 50 000 [MW] = 71 345 [MW] (334% mocy całego systemu!) To wymaga wybudowania 12 (dwunastu) elektrowni wielkości Bełchatowa (łączna moc maksymalna Elektrowni Bełchatów wynosi 5 472 MW)! Co więcej to nawet ładowanie w ciągu 3 godzin miliona aut wymaga wybudowania 2 (dwóch!) elektrowni wielkości Bełchatowa! Ja wiem, że to boli bezrozumnych PiSowców, że premier Morawiecki tak dał się podpuścić swoim niekumatym doradcom, ale cóż, niekumaci dyletancie tu rządzą od A.D. 1944. (Minie to go trochę szkoda, ale tylko trochę, bo może sobie brać mądrzejszych doradców i tyle.) P.S. Jestem mgr inż. elektrykiem, po studiach dziennych na Politechnice Warszawskiej i trochę (prawie 40 lat) w tej dziedzinie pracowałem, zaś podane liczby i wyliczenia może sprawdzić sobie każdy z Was, bo to 1-sza klasa podstawówki.