„Polacy, Żydzi - Holokaust, komunizm” – dyskusja o książce Piotra Zychowicza

Przez Blogpress , 07/01/2019 [06:30]
„Wszystkich tych rzeczy by nie było, gdyby nie okupacja niemiecka.” Podczas warszawskich Targów Książki Historycznej, w dniu 2 grudnia 2018 r., w Sali Koncertowej Zamku Królewskiego miała miejsce dyskusja wokół wydanej przez Wydawnictwo Rebis, nowej książki Piotra Zychowicza pt. „Żydzi 2”. W dyskusji, oprócz autora wzięli udział Paweł Lisicki, redaktor naczelny „Do Rzeczy” i Rafał Ziemkiewicz, dziennikarz i publicysta. Spotkanie prowadził Marcin Bartnicki, dziennikarz magazynu „Historia Do Rzeczy” i tygodnika „Do Rzeczy”. Zych_3 Na wstępie Piotr Zychowicz wyjaśnił czemu wrócił do tematu, który opisał w pierwszej książce pt. „Żydzi. Opowieści niepoprawnie polityczne”. Jak powiedział, zainspirowała go awantura polsko-żydowska, która wybuchła wokół nowelizacji ustawy o IPN. Zaniepokoiło go wtedy, że debata została zdominowana przez radykałów z obu stron, co wypaczało prawdę historyczną. Niemcy, odpowiedzialni za wszystko co wydarzyło się w czasie ostatniej wojny stawali się w tej dyskusji tylko tłem, i to tłem rozmywającym się w miarę pogłębiania się dyskusji. Zychowicz uznał to za coś niebezpiecznego i niedobrego dla pamięci historycznej i dla prawdy. „Ta książka jest próbą wyrwania się z tego błędnego koła, a moim zdaniem sposobem na to jest tylko jedna rzecz, to znaczy prawda, a nie propaganda.” Zych_7 W dalszym ciągu Piotr Zychowicz pokazał, na przykładzie żydowskiej policji w Getcie, jak różnie można interpretować fakt, że Żydzi byli tam zarówno oprawcami, jak i ofiarami. Przypomniał też zasady jakie wprowadzili Niemcy podczas deportacji w Warszawie, żydowscy policjanci musieli dostarczać na Umschlagplatz określoną liczbę osób dziennie, pod groźbą kary dla rodziny. W swojej książce Piotr Zychowicz pokazuje bardzo szeroką gamę zachowań, zarówno Polaków, również tych z Policji Granatowej, jak i Żydów, niemożliwą do jednoznacznej uogólniającej oceny. „Nie ma czegoś takiego, jak wina kolektywna, tylko i wyłącznie wina indywidualna i każdy człowiek odpowiada za własne czyny. Nie ma złych narodów, są tylko źli i dobrzy ludzie.” 2018.12.02_Zychowicz-Żydzi2.13m Paweł Lisicki zwrócił uwagę, że w dyskusjach na temat problemów polsko-żydowskich marginalizuje się często znaczenie Niemców. Zapomina się, że wszystko co się wydarzyło, wynikało z praw i działalności instytucji państwowych okupanta, służących podbojowi, terrorowi i opanowaniu terenów podbitych. Zapomina się więc o odpowiedzialności okupanta – czyli Niemców. Paweł Lisicki podkreślił też swoisty „brak symetrii” w skrajnym przedstawianiu zdarzeń dotyczących Polaków i Żydów podczas II WŚ. Znacznie częściej krzywdzące drugą stronę oceny pojawiają się po stronie żydowskiej, ocen takich dokonują nieraz osoby znane: politycy, pisarze, czy dziennikarze. Zych_2 Marcin Bartnicki zapytał następnie Rafała Ziemkiewicza jak radzić sobie z takim brakiem symetrii. Ziemkiewicz podkreślił na wstępie jak łatwo zostać okrzykniętym antysemitą, jak „zawodowi” poszukiwacze usiłują oskarżać Polskę i Polaków o antysemityzm. Przypomniał, że ugrupowania czy ludzie próbujący budować kapitał polityczny na niechęci do Żydów nie znaleźli w Polsce posłuchu, podczas gdy dwóch ważnych polityków izraelskich przed wyborami licytowało się, kto skuteczniej zaatakuje Polskę oskarżając ją o odpowiedzialność za Holokaust. Zych_6 Mówiąc o książce, Ziemkiewicz podkreślił jej wartość dokumentalną i obszerność tematyki. Anegdotycznie zwrócił uwagę na liczne reakcje na książkę w mediach społecznościowych mówiące „tą książką to Zychowicz podpadnie i jednym, i drugim”, nikt natomiast nie napisał, że ta książka powinna się spodobać i jednym, i drugim. Na koniec zapewnił Piotra Zychowicza, że w efekcie napisania tej książki będzie przez jednych nazywany antysemitą, a przez innych Żydem, filosemitą, czy nawet żydowskim agentem wpływu i jak powiedział, będzie to najlepszą recenzją czy podsumowaniem tej książki. Paweł Lisicki zwrócił uwagę, że Polska jest jednym z nielicznych krajów, gdzie oskarżenie i łatka antysemity nie deprecjonuje dziennikarza czy pisarza, w odróżnieniu od innych krajów. Przedstawił na to przykłady takich postaci jak Papież Senior Benedykt XVI czy historyk Timothy Snyder, którzy w reakcji na krytykę i pod naciskiem oskarżeń o antysemityzm wycofali się ze swoich przemyśleń i opinii. Jak powiedział Piotr Zychowicz, książka zawiera również sporo informacji o państwie Izrael, jego powstaniu, historii i stosunkach z Palestyńczykami. W ostatniej części debaty mówiono o stosunkach Izraela z innymi krajami, w tym również z Polską. Mówiono też o wykorzystaniu Holokaustu jako instrumentu wspierającego interesy Izraela. Na koniec głos zabrali słuchacze, zadając pytania i wyrażając swoje przemyślenia. Relacja: Michał KK
Domyślny avatar

Przeczytaj co - w takiej sytuacji - zaleca ks. dr Stanisław Trzeciak w książce "TALMUD O GOJACH a kwestia żydowska w Polsce" którą Autor dedykuje Młodzieży Polskiej jako drogowskaz zadanie do wytężonej pracy dla »podniesienia Polski w z wyż« cyt. str. 348 „Tymczasem dopóki żydzi z Polski nie wyjdą, konieczną jest rzeczą, w imię hasła "walka ekonomiczna i owszem", przeprowadzić następujące ustawy: 1. Bezwzględne zniesienie uboju rytualnego, jako barbarzyńskiego zabobonu, nie mającego nic wspólnego z prawem Mojżeszowym, ani religią Mojżeszową, przy pomocy jednak którego żydzi wyciągają ze społeczeństwa polskiego około pół miliarda zł rocznie przez zmonopolizowanie handlu mięsem, bydłem, skórami, wyprawą skór i odpadkami rzeźnianymi. 2. Do Dekretu o zniesieniu masonerii, dodać należy surowe kary za należenie do tej międzynarodowej antypaństwowej i antykościelnej mafii, oraz konfiskatą majątków tak prywatnych masonów, jak i majątków lóż, oraz zastosowanie tychże kar do pomocniczych organizacji masońskich. 3. Pozbawienie komunistów praw obywatelskich. 4. Rewizję praw obywatelskich, nabytych po 11 listopada 1918 roku. 5. Zakaz zmiany nazwisk czy imion żydowskich na polskie i chrześcijańskie, powrót do dawnych nazwisk i imion. Oraz surowy zakaz używania przez żydów imion chrześcijańskich. 6. Pozbawienie tych wszystkich żydów praw obywatelskich, którzy kiedykolwiek piórem, słowem czy zachowaniem się swoim działali na szkodę moralną lub materialną czy ujmę dla imienia polskiego w kraju lub za granicą, lub też w przeciągu 2 lat przebywając zagranicą nie odnowili paszportu. 7. Żydzi nie mogą wybierać, ani być wybierani do Sejmu, Senatu czy gminy, nie mogą być urzędnikami państwowymi ani gminnymi, ani też nie mogą być w sposób jawny lub ukryty zatrudnieni, ani nie mogą być udziałowcami w gałęziach życia gospodarczego, które decyduje o obronności państwa. 8. Żyd z natury tchórz, skłonny do dezercji i zdrady, jako materiał wojskowy, małowartościowy lub szkodliwy i niebezpieczny, jeszcze za czasów królestwa żydowskiego od króla Jana Hirkana 135-104 r. przed Chr. do wojska nie brany, zastępowany zaś przez wojska najemne z obcych narodów w królestwie żydowskim, przeto i w Polsce Armia Polska nic nie straci, a przeciwnie bardzo wiele zyska, jeśli się odżydzi. A zatem żydzi nie mogą służyć w wojsku, ani posiadać pod żadnym warunkiem broni, natomiast odbywają pracę podwójną co do czasu na robotach publicznych i płacą progresywny podatek na Armię stosownie do zamożności. 9. Żydzi nie mogą być nauczycielami w szkołach czy na wyższych uczelniach. 10. Ponieważ działają demoralizująco na młodzież polską i szerzą wywrotową propagandę, przeto nie mogą uczęszczać do szkół polskich razem strona 349 z młodzieżą polską. Na wyższe zaś uczelnie tylko procentowo do ludności żydowskiej. Ponieważ zaś adwokatura i stan lekarski są zanadto przeżydzone, przeto do adwokatury i na wydziały medyczne nie przyjmuje się żydów, dopóki liczba żydów w tych zawodach nie zrówna się procentowo z procentem ludności żydowskiej. 11. Żyd nie może leczyć chrześcijanina, ani też adwokat żyd nie może występować w sądzie w obronie chrześcijańskiego klienta. 12. Żydzi nie mogą być ani dziennikarzami, ani wydawcami pism przeznaczonych dla ludności polskiej, nie mogą pełnić żadnych funkcji w teatrze, w urzędzie radiowym, w dziale filmowym. 13. Nie mogą nabywać ziemi ani żadnych nieruchomości. Ziemia, którą już posiadają jako własność ponad 100 ha, przechodzi do parcelacji, poniżej zaś 100 ha, tak samo jak i domy po miastach podlegają podwójnemu opodatkowaniu. Ponieważ to wszystko pochodzi z lichwy, oszustwa i wyzysku ludności rdzennej, do niej zatem wraca. 14. Żydzi wyjeżdżający z Polski, mogą wywozić swe kapitały tylko w formie obligacji renty wieczystej, czy też w formie polskich wyrobów przemysłowych. 15. Kobiety do lat 40, mężczyźni do lat 20 nie mogą u żydów służyć. 16. Za pożycie z żydem czy żydówką kara więzienia. 17. Ponieważ żyd demoralizująco działa na ludność wiejską, wyzyskuje i oszukuje ją, przeto wstęp żydowi do wsi najsurowiej wzbroniony. 18. Ponieważ żydzi celowo i planowo urządzają sztuczne bankructwa i na nich się bogacą, a do ruiny doprowadzają swych wierzycieli, wypłacając im trzecią część wierzytelności lub wcale nic, przeto prawo o niewypłacalności należy poddać ścisłej rewizji, a kupiec, który raz zbankrutował nie może zajmować się handlem, nie tylko samodzielnie, ale i w cudzym imieniu. 19. Ponieważ giełda jest głównym terenem oszustwa i szachrajstwa żydowskiego, przeto na giełdzie żydzi nie mogą występować. 20. Zemsta należy do charakteru duszy żydowskiej, a żydzi, jak doświadczenie zbyt częste wykazuje, mordują skrycie i podstępnie tych, którzy broniąc swój naród, przeciw nim występują.” Pamiętaj: i Ty możesz być Trzeciakiem!