50 km/h - wątpię

Przez Jan Kalemba , 11/02/2017 [15:01]
W Polsce niewiele osób przestrzega przepisów o ruchu drogowym. Można powiedzieć, że to taka tradycja narodowa. Wiem co mówię – jeżdżę samochodem od przeszło 40 lat. Jak zaobserwowałem, najczęściej występującymi wykroczeniami są nie udzielenie pierwszeństwa, zajeżdżanie oraz błędy przy wyprzedzaniu, omijaniu i skręcie w lewo. Do tego trzeba doliczyć nieobliczalnych rowerzystów i wtargnięcia na jezdnię pieszych. Instrukcja Biura Ochrony Rządu na temat przewozu samochodami osób ochranianych nie może abstrahować od wzmiankowanej rzeczywistości. Dopuszczalna prędkość – szczególnie w miastach – powinna być taka, aby prowadzący funkcjonariusz panował nad pojazdem w każdej sytuacji i to w sposób gwarantujący bezpieczeństwo osobom przewożonym. Pytanie, czy tak sformułowana instrukcja istnieje i czy jest przestrzegana? Biorąc pod uwagę okoliczności kraksy kolumny ministra Macierwicza i limuzyny premier Szydło – śmiem wątpić. Natomiast osobę prowadzącą samochód po mieście z prędkością 50 km/h można spotkać niezmiernie rzadko i nieomal wszyscy trąbią na takie dziwo. Mimo to w miastach wypadki, tj. kolizje skutkujące obrażeniami ciała stanowią nikły procent, w przytłaczającej większości są to tzw. stłuczki. BOR jest wyspecjalizowaną służbą między innymi do bezpiecznego przewozu VIP-ów. Jakim przeto cudem wzmocniona limuzyna wioząca panią premier z prędkością 50 km/h, zamiast klepnąć się niegroźnie z Seicento, została skasowana w starciu z drzewem, a trzy osoby jadące tym autem wylądowały w szpitalu z obrażeniami ciała? Z własnego doświadczenia wiem (nie raz uczestniczyłem w stłuczkach) że przy tej prędkości średnio doświadczony kierowca wybrnąłby z takiej sytuacji stuknąwszy się niegroźnie z fiacikiem.
Domyślny avatar

A najbardziej prawdopodobna teoria jest taka, że siły, które pan Michalkiewicz często opisuje jako pociągające za sznurki z tylnych szeregów, znowu próbowały czegoś dokonać oraz, że pracownicy BOR są w tych akcjach umoczeni po uszy co też zauważył p. Stanisław w jednym z felietonów. Sądzić należy, że w czterech ostatnich wypadkach: z prezydentem Dudą, kolizji polskiej kolumny rządowej w Izraelu, min. Macierewiczem i premier Szydło nie chodziło o zamachy na te osoby. Chodzi raczej o psychologiczną ‘padgotowkę’, o to, że jak po tylu wypadkach będzie w końcu wypadek śmiertelny to wszyscy stwierdzą, że to normalne, bo tak w końcu musiało się skończyć. Na razie wyrabiają statystykę a śmierć przyjdzie we właściwym momencie. Na miejscu p. Kaczyńskiego bym bardzo uważał. Dzieje się coś dziwnego. Wszystko wskazuje, że chodzi tu o stworzenie łańcucha katastrof samochodowych celem ‚padgatowki’ psychicznej telewidzów a celem tej ostatniej i właściwej katastrofy będzie Jarosław Kaczyński. Przemawia za tym słaba jego ochrona i słaby samochód oraz to, że to on pociąga za wszystkie sznurki w PiSie i de facto w Państwie. Być może tak ma być. Przynajmniej ja tak to widzę. Chodzi o prezesa Jarosława Kaczyńskiego. Jak z nim się uporają to z resztą pójdzie im równie łatwo jak w A.D. 2010. Zwykły pośle Jarosławie Kaczyński – nie bądź głupi nie daj się zabić!