Półbeczka- figura akrobacji lotniczej polegająca na obrocie samolotu wokół osi podłużnej o 180° (z położenia normalnego w plecowe)
Katastrofa z 10.04.2010r budzi bardzo wiele niejasności ,co do przyczyn. Szczególne wątpliwości budzi niewyobrażalny ogrom zniszczeń , jest trudny do wytłumaczenia w odniesieniu do podobnych katastrof tej maszyny. Wiele osób tłumaczy sobie fakt, tak ogromnych zniszczeń, upadkiem na tzw ”plecy” ,no bo jak wytłumaczyć taki ogrom zniszczeń w wyniku upadku z 10-15m?.Osobiście uważam to za duże uproszczenie
lansowane przez media, te same, które wmawiały nam: oczywisty błąd pilotów, cztery próby lądowania, inną godzinę katastrofy, i tak dalej ,i tak dalej. Pojawiły się zdjęcia ilustrujące poucinane gałązki, drzewka ,co trudne jest do zweryfikowania z uwagi ,że Rosjanie wycięli te najważniejsze drzewa będące dowodem na ich tezy. Także bazując na zdjęciach i opisach jednego autora Amelina którego nie oceniam,mamy być pewni jego wizji katastrofy, ale czy nas to zwalnia z własnych dociekań?. Dla mnie bardziej wiarygodne wydają się być, relacje naocznych świadków (bo tyle mamy,brak wraku,brak badań miejsca katastrofy itd.)jak również inne katastrofy, zbadane i zilustrowane przez wiarygodne instytucje międzynarodowe a nie międzypaństwowe odpowiedzialne za certyfikaty lotnisk i samolotów w tym TU-154M 101,które występują jako sędziowie i prokuratorzy we własnej sprawie.
- Zaloguj się aby dodawać komentarze
- 6946 widoków
Półbeczka
@malyy
@Piotr
Oczywiście, że mógł. Gdy był w przechyle ok. 90o, leciał już kilkanaście metrów nad ziemią. Po oderwaniu fragmentu skrzydła, jego długość skurczyła się do ok. 12 m, więc jest to jak najbardziej możliwe.
Półbeczka
Malyy5
Również zauważyłem taką
@
@CC
Zrobił półbeczkę ... a właściwie obalił
ale ten co to wymyślił .
Coś trzeba założyć - zakładam, że między brzozą a pierwszym drzewem przy autokomisie samolot obracał się z "mniej więcej" stałą prędkością obrotową.
Zdjęcia ściętych drzew przy autokomisie są znane.
JEŻELI przy wjeździe do autokomisu (ok. 200 m od brzozy) samolot leciał pod takim kątem
ok. 20 metrów dalej, tuż przy drodze - pod kątem niemal identycznym
a tuż za drogą (około 20 m dalej) ścinał drzewa już w poziomie
to jak to jest możliwe ?!
Samolot ma swoją masę i moment bezwładności.
Czy jest możliwe aby na tak krótkim odcinku (nad drogą) prędkość obrotowa samolotu aż tak gwałtownie wzrosła ?
__________________________________
Około 120 metrów dalej samolot/wrak (?) na ziemi.
Statecznik pionowy widoczny również na poprzednim zdjęciu.
(1:48 minuta filmu http://www.youtube.com/watch?v=G3EGGehESfE&feature=related )
@Tofer
@malyy5 - Końcowa faza lotu
A/ Na podstawie raportu MAK-u:
Prędkość w ostatniej fazie lotu wynosiła ok 270 km/h.
W momencie kiedy komputer pokładowy przestał pracować (pkt. "1"), samolot znajdował się ok 15 m nad poziomem lotniska (tj. ok 12-13 m nad poziomem terenu)
Przy takiej prędkości i takim kącie podchodzenia do lądowania (góra rysunku) - samolot powinien w miarę bezpiecznie lądować, a nie rozrywać się na strzępy !!
To była podmokła polana z młodymi drzewkami na obrzeżach, a nie jakaś stara zwarta puszcza.
B/ Urwana końcówka skrzydła
C/ Podsumowanie
Uważam za pewnik następujące zdarzenia mające miejsce zanim Tu-154M uderzył w ziemię:
1/ komputer pokładowy przestał pracować
2/ awaria układu sterowniczego lub silników - dalsze opadanie samolotu po komendzie "odchodzimy"
3/ przyczyną "usterek" nie była utrata końcówki skrzydła
(której zresztą nie chciano zbadać)
Przyczyny "usterek" pewnie już dawno byśmy poznali, gdyby powołano Międzynarodowa Komisję TECHNICZNĄ d/s wypadku lotniczego w Smoleńsku.
Znalibyśmy również odpowiedź na pytanie czy inne elementy samolotu uległy usterkom.
Znalibyśmy również odpowiedź na pytanie - co było ich przyczyną ?
Zamiast komisji technicznej powołano jednak komisje polityczną. Oryginały dowodów nadal niszczeją, część zniszczono a część "zniknęła".
Stworzono idealne warunki do zacierania śladów - dowody nadal są poza granicami Polski, w rękach służb obcego państwa.
Fotograficzna maskirowka
@Tofer
tofer
Wiele to nie zmienia szczerze
Zgoda tupolew powinien być
Warunki topograficzne do robienia beczki