Czy tupolew mógł odejść?

Przez malyy5 , 10/03/2011 [22:11]
Wszystko wskazuje na to, że Tupolew mógł odejść lecąc bardzo nisko, nawet z uszkodzonym skrzydłem,a czasu miał wystarczająco by to zrobić. ps: tak trochę na szybko zrobiony filmik także za ewentualne błędy sorry.
Polaczek

poczta !! A w Smoleńsku odejść szans nie miał. To był lot cywilny jednorazowy - tak określa to MAK.
Czarek Czerwiński

Bardzo zgrabnie to pokazałeś. Niemal nabrałem wątpliwości do przebiegu końcówki lotu.. Ale skoro tak wpasowałeś podwozie 101-ki w bruzdy i twierdzisz, że był touch-and-go, to jaka fizyczna siła zepchnęła w tym samym momencie samolot w bok od zakładanego przy takim manewrze toru lotu?
Tubylczy

Zauważmy, że dla pierwszego samolotu, okres w którym leci on równolegle do ziemi trwa około 10 sekund (sekundy 10->20). Podobnie jest dla tego samolotu, który dotyka kołami pasa startowego. Wtedy również upływa ponad 10 sekund zanim samolot zacznie się ponwnie wznosić. Widocznie te 10 sekund potrzebne jest na "przekonfigurowanie" maszyny. 10 sekund daje około 800 metrów odległości, wystarczająco dużo, żeby samolot zderzył się z kilkoma drzewami. Żadenn z samolotów pokazanych na filmiku nie wykonuje manewru "natychmiastowego odejścia". Tylko udowodnienie, że taki manewr jest możliwy, mogłoby dać wyraźne podstawy do twierdzenia, że TU154 powinien bezpiecznie odejść na drugi krąg.
malyy5

malyy5

14 years 7 months temu

tutaj piloci się nie ratowali przed katastrofą itd ,mniej paliwa,mniejszy balast fakt,nie zamierzam polemizować bo to bez sensu,a w rzeczywistości wygląda to tak: Mogłem dorzucić to wcześniej do filmiku wyżej,ale Kochani tutaj chodzi o to,by wskazać możliwości Tutki oraz pokazać co jest możliwe. Bo przyznam szczerze krew mnie zalewa jak w TVN słucham wypowiedzi jakiś starych komuchów płk Gruszczyków i bandy opłacanych przez TVN innych pseudo ekspertów!. Sytuacja sie ma tak jak u znajomego gdy brał kredyt,jeden rzeczoznawca wycenił mu obiekt na do 100tyś zł a drugi za "opłatą"na 490tyś zł. MI OSOBIŚCIE CHODZI TYLKO I WYŁĄCZNIE O PRAWDĘ . Pozdrawiam:)
Jeden z bandy

Ani Cezary,ani malyy5 ( przynajmniej tak mysle?)nie sa expertami w tych sprawach. Powyzszy filmik pokazuje,to co bylo niemozliwe staje sie prawdopodobne.Gdybac mozemy Wszyscy. Te 15 ton,czy wiecej w takich sytuacjach to ciostko dla pilota. Sami nie dojdziemy do prawdy. Pozdrawiam.
malyy5

malyy5

14 years 7 months temu

No ja inspiratora nie będę wskazywał palcem ;) ale bardzo dziękuję za motywację i informacje dotyczące słowackich pilotów i link do tego pokazu :) Pozdrawiam:)
malyy5

malyy5

14 years 7 months temu

Książka:" PRAKTYCZNA Aerodynamika Tu-154M " wydany przez TRANSPORT LOTNICZY Moskwa 1997 w języku rosyjskim. Podręcznik dla pracowników lot i technicznych, operacyjnych Tu-154, a także dla studentów uniwersytetów i kolegiów lotnictwa i lotnictwa cywilnego. Zatwierdzony przez Departament Transportu Lotniczego jako podręcznik dla wyższych uczelni. Książka 288 stron z rysunkami. "Piszemy ten poradnik ze względu na niewystarczające ogólne informacje dla załogi szkolonej na TU-154M literatury na tematy praktyczne aerodynamiki i dynamiki. Zawartości aktualnie dostępne stanowią podstawowe podręczniki aerodynamikę dla załóg i studentów Lotnictwa Cywilnego nasza książka wykracza daleko poza program szkolenie personelu pokładowego na Tu-154. Ponadto na kształcenie specjalistów w instrukcji użytkowania w locie samolotu Tu-154M. Niniejsze wydanie - wcielamy autorzy próbują stworzyć tutorial aerodynamiki i dynamiki lotu Tu-154, przeznaczone do przygotowania inżynierów pilotów, mechaników pokładowych, inżynierów, nawigatorów w Międzynarodowym lotnictwie cywilnym. Zapewnia wystarczające treści naukowe i ukierunkowanie na osiągnięcie celów nauki określone przez Kwalifikacje charakterystyczne dla specjalisty. W tym poradniku, szeroko stosowanych dokumentów normatywnych: On- reprezentacji do produkcji Lotnictwa Cywilnego ZSRR (NPP GA-85), wspólne standardy zdatności do lotu samolotów cywilnych (ENLGS) standardy państwa. Podręcznik jest napisany zgodnie z programem szkolenia pilotów w samolocie Tu-154 i może być używany dla innych ekspertów lotnictwa cywilnego i studentów szkół wyższych instytucji edukacyjnych lotnictwa cywilnego. Podręcznik składa się z 11 rozdziałów. Rozdział 1 określa szczególności areodynamike w budowie samolotów, wady i zalety. Cechy skokowej aerodynamiki skrzydła, jego praca na różnych etapach lotu. Biorąc pod uwagę cechy geometryczne itd Lot i kąty odchylenia wskaźników. Dla lepszego ukazania charakterystyk operacji statku powietrznego zostały szczegółowo omówione charakterystyki aerodynamiczne i odrzuconymi elementy pneumatyczne urządzeń. Rozdział 2 opisuje ogólną charakterystykę elektrowni podano pojęcia trakcyjne i zużycie paliwa dla różnych trybów lotu. Analizuje przepustnicy, prędkości i wysokości charakterystycznych właściwości silników. Znajomość tego materiału jest niezbędne do analizy" itd itd sorry za słabe tłumaczenie. Z książki możemy się dowiedzieć jak latać Tutką oraz jak się zachowywać w trudnych sytuacjach itd,masa obliczeń oraz informacji np: -do startu potrzebuje minimum 2 silniki -do lądowania 1 silnik http://hotfile.com/dl/1097673…
Domyślny avatar

mariko

14 years 7 months temu

tylko zwrocic uwage, ze przygotowywano sie do lotu eksperymentalnego TU154, po zamontowaniu nowego wyswietlacza. Wydaje sie jednak, ze ze strachu, ze moze sie okazac iz "majstrowano" przed 10.04 przy Tutce, Rosjanie nakazali wycofac wszystkie TU 154 z eksploatacji, celem usuniecia usterek w elektronice. Slyszalam ta informacje w TVP info. Pewnie "oszolomstwo" jest blisko wyjasnienia przyczyny katastrofy.
malyy5

malyy5

14 years 7 months temu

Zgadza się dzisiaj miał być lot próbny ,a no i z tymi zmianami elementów w innych Tutkach to też fakt. W instrukcji doczytuję się ciekawych spraw, wiele wskazuje że awaria jednego z modułów elektrycznych może wyłączyć sterowanie samolotem plus silniki ale czytam dalej :) Pozdrawiam ps: wszystko zaczyna się powoli układać w jedną całość,inne katastrofy tutek już po 10.o4 wskazują na wadliwe przyrządy elektryczno-elektroniczne,,a zaakceptował je MAK!