Ze stenogramów rozmów pilotów rządowego Tupolewa że lot TU-154M był lotem wojskowym.
10.05.58.8 kontroler ruchu lotniczego wywołuje rządowego Tupolewa „ Polish Air Force One, contact Mińsk 118, 975”
10.06.05.0 „szt” odpowiada: „118,975 Polish Air Force one, thank you, good day”
Nie można przyjąć że lot TU-154M był lotem cywilnym, status lotu rządowego tupolewa wynika ze stenogramu rozmów który dostarczyła Rosja ( osobnym tematem jest zafałszowanie tego stenogramu ).
Plan lotu TU-154M 101
http://www.youtube.com/watch?v=7b0_L8pvZ2c
Edmund Klich: „Rosjanie uznali, że lot z 10 kwietnia operował jako cywilny.”
Na jakiej podstawie Rosjanie uznali że lot TU-154M był lotem cywilnym?
Klich: Kluczowa sprawa - kwalifikacja lotu
„…Wyjeżdżam z Moskwy z niedosytem. Głównym problemem, który pojawił się w trakcie współpracy, jest kwalifikacja lotu - powiedział "Polsce The Times" płk Edmund Klich, akredytowany przy MAK szef Państwowej Komisji Badania Wypadków Lotniczych.
Rosjanie uznali, że lot z 10 kwietnia operował jako cywilny. Natomiast my uważamy, że ostatnia część lotu powinna być zakwalifikowana jako operacja wojskowa, i takie też procedury powinny obowiązywać tego dnia w Smoleńsku - oświadczył Klich.
Jeżeli przyjmiemy, że był to lot cywilny - jak chcą Rosjanie - to w takim przypadku całość odpowiedzialności spada na pilotów. To oni podejmują decyzję o lądowaniu, a wieża jest zobowiązana dostarczyć komplet informacji. W przypadku lotów wojskowych - w zależności od obowiązujących procedur - których, przypomnę, cały czas nie posiadamy, odpowiedzialność kontrolera ruchu zwiększa się. Szczegóły i uzasadnienie takiej, a nie innej kwalifikacji lotu MAK ma przedstawić w raporcie końcowym - twierdzi Klich…”
- Zaloguj się aby dodawać komentarze
- 1169 widoków
@...
Również Polaczek dzisiaj u Skowrońskiego we Wnet
Traktat Północnoatlantycki
Kliknij w link: Wikiźródła, Traktat Północnoatlantycki