Katastrofa TU-154M - MAK – pisanie raportu końcowego rozpoczęte

Przez Pluszak , 06/09/2010 [15:06]
Wiceprzewodniczący Międzypaństwowego Komitetu Lotniczego Oleg Jermołow poinformował że eksperci MAK praktycznie zakończyli już prace analityczne związane z badaniem okoliczności katastrofy TU-154M i przystąpili do redagowania raportu końcowego. Wstępna jego wersja ma być gotowa do dwóch miesięcy. Czyli Rosjanie potrafią już wskazać przyczyny katastrofy rządowego TU-154M, a my dowiemy się tego do dwóch miesięcy, o ile nie nastąpią jakieś inne czynniki które spowodują zakłócenie pisania raportu końcowego. Mam nadzieję że najpóźniej po opublikowaniu raportu końcowego wrócą do Polski: - szczątki Tupolewa, - czarne skrzynki Tupolewa ( wszystkie! ), - broń bor, - radiotelefony BOR - legitymacje oficerów BOR - elementy telefonu satelitarnego, MAK przekazał Polsce znane już materiały „...Międzypaństwowy Komitet Lotniczy w Moskwie przedstawił dziś kolejne dokumenty, które polskim śledczym zostaną przekazane pocztą dyplomatyczną. Dotyczą kapitalnego remontu, jaki polski Tu-154M przeszedł w drugiej połowie ubiegłego roku w zakładach w Samarze. Osiem tomów dokumentów jest Polsce już znane...” Raport za dwa miesiące „...Wiceprzewodniczący Międzypaństwowego Komitetu Lotniczego Oleg Jermołow zapewnił, że w najbliższym czasie strona polska otrzyma również dokumenty potwierdzające kwalifikacje zawodowe i wyszkolenie kontrolerów lotów ze Smoleńska. Oleg zaznaczył też, że eksperci MAK praktycznie zakończyli już prace analityczne związane z badaniem okoliczności katastrofy TU-154M i przystąpili do redagowania raportu końcowego. Wstępna jego wersja ma być gotowa do dwóch miesięcy...”

źródło: RMF, MAK przekazał Polsce znane już materiały

Domyślny avatar

nietoperz (niezweryfikowany)

15 years 1 month temu

wykonano 4 próby lądowania na symulatorze (warunki jak 10.04), TYLKO jedna z nich zakończyła się katastrofą. Mało tego w tej właśnie drugim pilotem był KLICH. Ludzie co oni nam sprzedają? Pluszak - drąż temat. Pozdr
Polaczek

ten pokaz na symulatorze to już bardzo dobrze przećwiczone zadanie od grudnia zeszłego roku.
Pluszak

Ale Klich nie pamięta dokładnie kiedy to było :D "- Próby zostały przeprowadzone w czerwcu lub lipcu; nie pamiętam dokładnej daty. Odbyły się na symulatorze na lotnisku Szeremietiewo. Zostały wykonane cztery zajścia w różnych konfiguracjach, w różnych warunkach. W wariancie odejścia z 20 metrów samolot zderzył się z ziemią - powiedział dziennikarzom Klich. " Krótka pamięć w tak ważnej sprawie? lol
Domyślny avatar

nietoperz (niezweryfikowany)

15 years 1 month temu

mi chodzi o fakt, że z 4 tylko 1 była nieudana. Jeśli ją odrzuć, ze względu na obecność Klicha, mamy 100 procent sukcesu.
malyy5

malyy5

15 years 1 month temu

Realia są takie,MAK raport:"winni piloci i warunki atmosferyczne""urządzenia samolotowe w porządku,niedociągnięcia na lotnisku ws sprzętu nie miały wpływu na katastrofę".Tak będzie wyglądał raport. Mam tylko nadzieję że Prokuratura Polska pójdzie po rozum do głowy,ruszy ich sumienie i dokona właściwej oceny oczywiście w przyszłości... uzupełnienie: Nietoperz dobrze usłyszałeś: "są także wyniki symulacji - przeprowadzonej po katastrofie - w ramach której piloci wykonali cztery próby posadzenia maszyny. Jedna z nich - gdy założono, że odejście nastąpi z wysokości 20 metrów - zakończyła się katastrofą."