Sensacyjne zeznania pilota Jaka-40. To był wyrok śmierci dla Tu-154

Przez Gazeta Polska … , 29/06/2010 [16:18]

Wieża w Smoleńsku podała pilotom prezydenckiego Tu-154, gdy dolatywał do lotniska: „zejdźcie do 50 metrów”. Tak wynika z zeznań pilota Jaka-40, porucznika Artura Wosztyla, złożonych w prokuraturze (karta 1165), do których dotarli informatorzy „Gazety Polskiej”. Samolot był już wówczas wprowadzony na fałszywą ścieżkę, wprost w głęboką na 60 m dolinę, a widoczność we mgle w pionie wynosiła 30 metrów. Był to wyrok śmierci dla prezydenckiej maszyny. Porucznik Wosztyl słyszał słowa kontrolera wieży wydawane po rosyjsku pilotom Tu-154 w radiostacji pokładowej Jaka-40, który wylądował w Smoleńsku 10 kwietnia o godz. 7.22. Rosyjski kontroler wypowiedział je, gdy drugi pilot Tu-154, Robert Grzywna, podał na wysokości 80–70 metrów komendę: odchodzimy. To dowodzi, że wieża kontrolna w Smoleńsku kierowała prezydencką maszynę do zderzenia z ziemią. Kontrolerzy na lotnisku Smoleńsk-Siewiernyj wiedzieli, że polski samolot był na fałszywej ścieżce schodzenia – był kierowany wprost w dolinę, głęboką na 60 metrów. Jak zeznał Wosztyl, rosyjski kontroler powiedział do pilotów prezydenckiego tupolewa: „jak na wysokości 50 metrów nie zobaczycie pasa, odlatujcie”. Wieża wiedziała, że widoczność w pionie w rejonie lotniska wynosiła wówczas zaledwie 30 metrów. Zejście polskiego Tu-154 do poziomu 50 metrów oznaczało nieuchronne zderzenie ze zboczem kończącej się doliny. Gdy piloci dojrzeli przez gęstą mgłę wyłaniające się zbocze, byli bez szans. Tylko znakomite umiejętności pierwszego pilota Arkadiusza Protasiuka spowodowały, że maszyna nie rozbiła się od razu o zbocze, lecz udało mu się poderwać samolot na kilkanaście metrów. Ale zaraz tupolew stracił fragment skrzydła, co stało się początkiem dramatu. To jednak nie tłumaczy tak ogromnych zniszczeń samolotu po upadku z kilku metrów. Co stało się w samolocie przed jego uderzeniem w ziemię, dlaczego kabina pasażerska praktycznie zniknęła w wyniku wypadku, dziś jeszcze nie wiadomo. Zeznania polskiego pilota, co ciekawe, są w sprzeczności z zeznaniami Pawła Plusnina, kontrolera lotów w Smoleńsku. Zeznał on (karta 2538), według naszych informatorów, że zabronił schodzić pilotom Tu-154 poniżej 100 m. Zastanawiające, że ani komendy Rosjan, którą słyszał porucznik Wosztyl mówiącej o zejściu do 50 metrów, ani nawet tej z zeznań rosyjskiego kontrolera mówiącej o 100 metrach, która byłaby dowodem dobrych intencji wieży, nie ma w stenogramach. Jest to kolejna przesłanka dowodząca, że stenogramy, podobnie jak całe niemal śledztwo, sfałszowano. Mijają trzy miesiące od katastrofy, a w śledztwie pojawia się coraz więcej niejasności. Tymczasem p. o nieżyjącego Prezydenta, Bronisław Komorowski, nic w wyjaśnieniu tej tragedii nie zrobił. Poza odznaczeniem rosyjskich milicjantów za ich poświęcenie w zabezpieczeniu miejsca katastrofy.... (lm, gw)

Domyślny avatar

Nurni

15 years 3 months temu

"Rosyjski kontroler wypowiedział je, gdy drugi pilot Tu-154, Robert Grzywna, podał na wysokości 80–70 metrów komendę: odchodzimy. " Zwracam uwagę ze ten dowód przesądza o zamachu. Ludzie ktorym nie mieścił sie on w głowie dowodzili ze Rosjanom mogło zalezeć na paraliżu wyprawy Lecha Kaczynskiego. Drugi pilot zapowiada: odchodzimy. Cel wiec niejako spełniony, tutka nie ląduję. I w tym momencie wkracza rosyjski kontroler ze swoim przyjacielem z FSB. Tu nie chodziło o narobienie kłopotów, tu chodziło o eliminacje. Pułapka była juz zastawiona, samolot był wszak niżej niż sadzili piloci. Byli jednak ostrożni. Nie dosyć ostrożni bo zaczeli polegać na Rosjanach.
Polaczek

zmylenia przeciwnika. Typowy wariant szukania frajera. Winni dalej wciskają kit. Muszą być opublikowane natychmiast dane z naszego rejestratora. !!!!
kelner

kelner

15 years 3 months temu

Gdy dodać do tego brak przekazania dokumentów do polskiej prokuratury, zwlekanie ze wszystkim, medialne galimatiasy, można powiedzieć, zamach. Miał przecież lecieć także Jarosław Kaczyński, którego obecnie rządzący oraz komercyjne media nie mogą strawić. Te fakty nie pozostawiają żadnych wątpliwości.
malyy5

malyy5

15 years 3 months temu

jakoś nikt o niej nic nie mówi ,skrzynka kontrwywiadu wojskowego w postaci dysku.Przypominam że ona posiada wszystkie dane o locie(włącznie z rozmowami) i nie była uszkodzona.Na początku próbowano wmówić ,iż to tzw "szkoleniowa skrzynka" ale potem okazało się że to skrzynka którą jest w stanie odczytać jedynie kontrwywiad i jest w jego rękach.Jest jeszcze jedna ważna rzecz a mianowicie JAK-40 też posiadał skrzynkę i ona również zapisała rozmowy między TU-154 i kontrolerami wydaje mi się to logiczne.Myślę że prawda wyjdzie na jaw co do winy kontrolerów natomiast zleceniodawców z pewnością nie.Z resztą to była bardzo przemyślana zbrodnia. 1. wersja zwalić na pilotów ,Błasika lub Kaczyńskiego(presja lądowania)2. a jak coś wyjdzie na jaw to zwalić na kontrolerów.Jestem w szoku przyznam bo stawiałem na to że chcieli zrobić nie groźnego figla Lechowi i przegięli a tu zbrodnia z premedytacją.
Domyślny avatar

Yamacha (niezweryfikowany)

15 years 3 months temu

To , że wypadek można ....wyreżyserować wie każdy agent....nawet ubezpieczeniowy. DLACZEGO TO RAZEM Z PREZYDENTEM RP LECIELI :SZTAB WOJSKA POLSKIEGO, PREZES NBP, PRZEZES STOWARZYSZENIA WSPÓLNOTA POLSKA , ORAZ INNE OSOBY Z RZĄDU I SEJMU SPRAWUJĄCE ODPOWIEDZIALNE FUNKCJE W RZECZPOSPOLITEJ POLSKIEJ. Gdzie były Polskie Służby : BOR, KONTRWYWIAD, WYWIAD, CBA , ABW itp., że pozwoliły aby lista pasażerów PREZYDENCKIEGO TU 154 "chdziła" po internecie JUŻ DWA TYGODNIE PRZED STARTEM??!!! Zbyt dużo tu zbiegów okolicznośći - to było wcześniej dobrze skordynowane , tylko przez czyich agentów??? ŚLEDZTWO W RĘKACH ROSJAN , TO OD POCZĄTKU "ZAMIATANIE PO DYWAN". CO TERAZ MOŻNA ....UDOWODNIĆ??!!I KOMU ???
Rzepka

Rzepka

15 years 3 months temu

Witam na Blogpressie. I od razu prośba: proszę o ograniczenie stosowania wersalików na portalu. Z góry dziękuję. Pozdrawiam Rzepka Administracja
Domyślny avatar

podajdalej11 (niezweryfikowany)

14 years 10 months temu

Od.podajdalej11 Dec.04/2010 USA Jak wiemy Smolenskie lotnisko jest lotniskiem wojskowym. Mozliwe? ze w trakcie opoznionego  ladowania naszego samolotu Tu-154 odbywaly sie planowane cwiczenia ladowania na swiatla zdradzieckie z przymusowym uziemieniem i mozliwe? ze z racji opoznienia nasz samolot omylkowo byl wziety za zdradziecki. Czekam cierpliwie co oficjalnie napisze MAK . Jestem pewny ze MAK bedzie w stanie w celu potwierdzania swojej tezy wykonac symulacje wysylajac zdalnie sterowany Tu-154 i dokonac podobnej katastrofy. Test ten powinien byc przeprowadzony w Polsce co pozwoli badanie po Polsku przy asyscie MAK.Wszystko po to, by uniknac podobna katastrofe w przyszlosci. Click here: B-29 najwiekszy zdalnie sterowany model latajacy - Joe Monster Mr.Jan Tarwid.Kapr.Rez.Lot.Pol.47Szps­. P.S. "Tak to w szachach bywa gdy uczciwa gra sie odbywa" Mysle ze bez szachownicy tego nierozbierosz. Wiecej info pod haslem.zagadka szachowa,Mr.jan tarwid,47Szps. Click here: YouTube - Mil Mi-4 NATO Code: Hound
Domyślny avatar

podajdalej11 (niezweryfikowany)

14 years 10 months temu

podajdalej11 Dec 20/2010 USA Re.Pan malyy5 cyt "Myślę że prawda wyjdzie na jaw co do winy kontrolerów natomiast zleceniodawców z pewnością nie.Z resztą to była bardzo przemyślana zbrodnia. 1. wersja zwalić na pilotów ,Błasika lub Kaczyńskiego(presja lądowania)2. a jak coś wyjdzie na jaw to zwalić na kontrolerów.Jestem w szoku przyznam bo stawiałem na to że chcieli zrobić nie groźnego figla Lechowi i przegięli a tu zbrodnia z premedytacją". Podobnie i Ja jestem w szoku Panie malyy5 i polecam Panu i Rodakom moje wpisy.Jan Tarwid ======== "Mak:Zaloga Tu-154 byla zle przygotowana" Od podajdalej11 Dobrze ze mamy drugi taki sam samolot.Proponuje przygotowanie zalogi wedlug "Mak"instrukcji. Zglaszam sie na ten lot i zapraszam tych co pragna sie przekonac o efektach ladowania gdy pilot ufa swiatlom lokacyjnym lotniska bezgranicznie, bo dla niego tylko to sie liczy.(bo jest debesciakiem) Pierwsze ladowanie proponuje z "debesciakiem" gdy swiatla lokacyjne lotniska sa ustawione wedlug "Mak' Drugie ladowanie proponuje z "debesciakiem"gdy swiatla lokacyjne lotniska sa ustawione zdradziecko. Oraz licze na to ze bedzie mial odwage poleciec z nami Pan Janusz Palikot podajdalej11 Od. Mr. Jan Tarwid Kapr. Rez. Lotnictwa Polskiego absolwent T.S.W.L PS.Zalaczam "2 karteczeki kaprala Jana Tarwida" ------------------------------------------------------------ 1 kartka Jan Tarwid Obywatel Polski 11 tully.Ln. Rochester. N.Y.14626 U.S.A. [email protected] Szanowni Poslowie. R.P. U.S.A. Rochester N.Y. Czerwiec 07 / 2010 W zwiazku z tragiczna katastrofa 2010 w Smolensku, wyslalem list w dniu 06/06/2010 do obecnie urzedujacego Prezydenta Pana Bronislawa Komorowskiego by Pan Prezydent i kandydaci na to stanowisko wzieli pod rozwage i dolaczyli do kompani prezydenckiej temat zwiekszenia bezpieczenstwa podrozy Prezydenta i osob mu towarzyszacych. W mojej ocenie uwazam ze obecnie obowiazujace ustawodawstwo powinno byc uzupelnione moimi propozycjami, ktore zawarlem w liscie do Prezydenta z dnia 06/06/2010. Propozycja pierwsza: 1) W mojej ocenie uwazam, ze Polski Prezydent i osoby mu towarzyszace mogly by opuscic teren Polski tylko gdy zostana spelnione nastepujace warunki podrozy a) Gdy zajdzie nieszczesliwy wypadek polska ochrona prezydenta ma prawo otoczenia miejsca wypadku, bezposredniego filmowania i jednoczesnego wysylania informacji do Polski w celu uruchomienia odpowiedniej pomocy. b) W razie potrzeby ma prawo uzycia broni w celu ochrony miejsca wypadku. d) Po wypadku polski prokurator ma prawo przeprowadzic wizje lokalna i przeprowadzic odpowiednie badania i symulacje odtwarzajace okolicznosci wypadku W/W, warunki podrozy powinny byc tlumaczone tym by uniknac antagonizmow i podejrzen. Propozycja druga: 2) Pragne zaproponowac do rozpatrzenia, a) By w przyszlosci na ziemi zawsze byl dodatkowy pilot z tej samej jednostki i mial bezposrednia lacznosc z kabina pilotow by mogli widziec sie nawzajem i w razie potrzeby uprzedzic o zagrozeniu. Propozycja trzecia: 3) Z racji tej, ze podobnie jak narod zydowski w chwilach tragedii jestesmy osamotnieni i aby skonczyc z taka sytuacja proponuje: a) Dac wyborcom pod rozwage sojusz wojskowy na wypadek militarnego zagrozenia obu narodow. Z wyrazami szacunku dla wszystkich poslow Naszej Ojczyzny Jan Tarwid Kapr. Rez. Lotictwa Polskiego apsolwent T.S.W.L. P.S. Pragne rowniez poinformowac szanownych Poslow o ulozeniu przezemnie na pamiatke Smolenskiej katastrofy zagadki szachowej pod nazwa "Crash landing 2010" ( zagadke ta wyslalem w liscie do Pana Bronislawa Komorowskiego Prezydenta R.P. w dniu 06/06/2010) Warszawa, 06/07/2010 K A N C E L A R I A S E J M U BIURO KORESPONDENCJI I INFORMACJI ul. Wiejska 4/6/8 00-902 Warszawa ========== 2 kartka Od . Mr. Jan Tarwid, USA Do. Pana. Jan Tarwid, Poland Data Kwiecien 11/2010 Dotyczy:Tragicznego ladowania prezydenckiego samolotu w Smolensku 2010 Jak piloci podchodzili do ladowania we mgle to widzieli swiatla ustawione na lotnisku tak, ze maja ladowac np. na drugim albo trzecim swietle lokacyjnym. Przez moment przy podchodzeniu do ostatecznego ladowania, nie moga widziec swiatel lotniska bo maja swiatla w ogonie. Wtedy wkracza grupa dokonujaca zmylenia pilota. Zadanie grupy jest: 1) Wlaczenie dodatkowych swiatel nawigacyjnych miedzy drzewami zachowujac proporconalny rozstaw, tak aby piloci i nawigator byli przekonani ze swiatla , ktore widza sa tymi samymi , ktore widzieli uprzednio. a) Z racji tej ze jest mgla zaloga nie wie ze swiatla poczatkowe sa ustawione w drzewach, ustwiaja trajektorje ladowania i przy ladowaniu zawadzaja o przeszkody co doprowadzilo do katastrofy. Oni wszyscy mogli sie spalic, ale pilot wlaczyl gasnice gdy zauwazyl, ze zostali wprowadzeni w blad i nieuchronnie dojdzie do katastrofy. Celem mojej informacji jest to by nie dopuscic do mozliwosci zastosowania takiej dywersji w przyszlosci. Jako zolnierz rezerwy Lotnictwa Polskiego czuje sie zobowiazany do tego raportu i potraktowania go, jako RAPORT O PRZESLANCE DO WYPADKU. Pragne zaproponowac do rozpatrzenia, by w przyszlosci na ziemi zawsze byl dodatkowy pilot z tej samej jednostki i mial bezposrednia lacznosc z kabina pilotow, by mogli widziec sie nawzajem i w razie potrzeby uprzedzic o dywersji. P.S. Z racji tej, ze moga ten list czytac niepozadane osoby unikam dokladnego opisu i w razie potrzeby wyrazam zgode na rozmowy uzupelniajace z osobami do tego upowaznionymi. Dodatkowo na pamiatke tej tragicznej katastrofy ulozylem zagadke szachowa Nazwa: "Crash Landing 2010" – Wszelkie prawa autorskie zastrzezone. Czarne: p-e4; p-e5; p-e6; N-f3; p-f4; p-f5; p-f6; N-f7; R-g3; p-g4; B-g5; p-g6; R-g7; K-h4; B-h5; Q-h6 Biale: K-a1; p-a4; p-a6; R-a8; B-b1; p-b4; p-b6; R-b8; B-c3; p-c4; p-c6; N-c8; p-d4; p-d6; N-d8; Q-e1 Zalanczam diagram,ktory pomoze mi wytlumaczyc jak mozna przeprowadzic to co wyzej opisalem . Mr. Jan Tarwid Kapr. Rez. Lotnictwa Polskiego absolwent T.S.W.L. Obecnie piszac do mnie e-mail [email protected] udostepniam moja zagadke w jezykach; polskim,rosyjskim,angielskim,niemieckim,francuskim. Wiecej info: swiatla zdradzieckie,Mr.jan tarwid, 47Szps,zagadka szachowa
Domyślny avatar

podajdalej11 (niezweryfikowany)

14 years 9 months temu

Od.podajdalej11,Jan,08/2011, USA. Piszemy o "Mgle" przez tyle miesiecy i boimy sie zobaczyc co widzieli Piloci i Tachnik przez mgle podczas katastrofy Smolenskiej.Dla tych co boja sie poleciec i to sprawdzic proponuje kupic Smolenska lampe lotniskowa i ustawic ja na koncu 50 metrowej rury gazowej i puszczac mgle z elektrocieplowni o roznej konsystenci. Dodatkowo trzeba umiescic otwor w odleglosci okolo 10 metrow w celu przemieszczania galazek drzew. Pomyslodawca i wlasciciel pomyslu, Mr.Jan Tarwid.Kapr.Rez.Lot.Pol.47Szps. Wiecej info pod haslami;Przeslanka do wypadku, Mr.jan tarwid, 47Szps,swiatla zdradzieckie . YouTube - Jak wyglada mgla w Smolensku? P.S.Lampe smolenska mozna zastapic ogniskiem na wzor ladowan z okresu II Wojny Swiatowej.
Domyślny avatar

podajdalej11 (niezweryfikowany)

14 years 9 months temu

Od.podajdalej11, Jan,12/2011,USA Pragne dodac ze wskazane jest sprawdzic jak kontroler lotniska w Smolensku kontroluje swiatla podejscia do ladowania?. W wyniku tej katastrofy polscy piloci i technicy nigdy nie beda ufac swiatlom podejscia do ladowania. Pilotom i technikom jest bardzo przykro ze tak wielki procent Polakow nas opuscil i z uporem maniaka bezpodstawnie krytykuje zaloge samolotu niszczac przy tym dobre imie polskiego lotnictwa. Mozna to naprawic i uczynic w imie jednosci narodowej Pana Jaroslawa Kaczynskiego Ambasadorem w sprawie wykrycia przyczyn katastrofy Smolenskiej.Sadze ze w/w test z rura bedzie w tym pomocny. Mr.Jan Tarwid.Kapr.Rez.Lot.Pol.47Szps.
Domyślny avatar

podajdalej11 (niezweryfikowany)

14 years 9 months temu

Od,podajdalej11,jak masz odwage, Jan,13/2011,USA W odniesieniu do wpisu z dnia 01/12/2011 w interia.pl, cytat:1) " Mówiąc o statusie lotu z 10 kwietnia 2010 r., Anodina powiedziała, że rejs ten był "jednorazowym lotem dotyczącym międzynarodowego transportu osób". Oraz cytat:2) We krwi Dowodcy Sil Powietrznych gen. Andrzeja Blasika stwierdzono obecnosc alkoholu - ujawnila Anodina, prezentujac ostateczny raport MAK. Poinformowano,ze chodzi o 0,6 promila alkoholu we krwi". Jezeli to prawda, ze zaloga dowiedziala sie, ze uczestniczy w JEDNORAZOWYM LOCIE to jak wiemy w tradyci slowianskiej jest picie alkoholu przed pewna smiercia. Bez szachownicy tego nierozbierosz, oraz bez dokladnego sprawdzenia przez Polakow i Rosjan co widzieli Piloci i Tachnik przez mgle podczas katastrofy Smolenskiej.Jest to bardzo smutne ze piszemy o mgle przez tyle miesiecy mimo to MAK, Polacy jak i Rosjanie boja sie zobaczyc co widzieli Piloci i Technik przez mgle podczas katastrofy Smolenskiej. Dla tych Polakow i Rosjan co boja sie poleciec i to sprawdzic proponuje kupic Smolenska lampe lotniskowa i ustawic ja na koncu 50 metrowej rury gazowej i puszczac mgle z elektrocieplowni o roznej konsystenci.Dodatkowo trzeba umiescic w rurze otwor w odleglosci okolo 10 metrow od lampy w celu przemieszczania galazek drzew.Pomyslodawca i wlasciciel pomyslu, Mr.Jan Tarwid.Kapr.Rez.Lot.Pol.47Szps. Pamietajmy, ze pilot zawsze laduje na swiatla!,albo widoczne do ladowania miejsce. Wiecej info w celu unikniecia podobnej katastrofy w przyszlosci pod haslami; Przeslanka do wypadku, Mr.jan tarwid, 47Szps, swiatla zdradzieckie, 2 karteczki kaprala Jana Tarwida . YouTube - Jak wyglada mgla w Smolensku? P.S.Lampe smolenska mozna zastapic ogniskiem wzorem ladowan okresu II Wojny Swiatowej. Wskazene jest sprawdzic jak kontroler lotniska w Smolensku kontroluje swiatla podejscia do ladowania?. W wyniku tej katastrofy polscy piloci i technicy nigdy nie beda ufac swiatlom podejscia do ladowania. Pilotom i technikom jest bardzo przykro, ze tak wielki procent Polakow nas opuscil i z uporem maniaka bezpodstawnie krytykuje zaloge samolotu niszczac przy tym dobre imie polskiego lotnictwa. Mozna to naprawic i uczynic w imie jednosci narodowej Pana Jaroslawa Kaczynskiego Ambasadorem w sprawie wykrycia przyczyn katastrofy Smolenskiej.Licze na to ze zagladanie do rury bedzie bardzo pomocne jak rowniez polecam patrzenie na swieczke przez zamglone okulary w ciemnym pokoju. Click here: Pamieci ofiar katastrofy TU-154M – 47 Szkolny Pulk Smiglowców .
Domyślny avatar

podajdalej11 (niezweryfikowany)

14 years 9 months temu

Re."Anodina, prezentujac ostateczny raport MAK". Od.podajdalej11,jak masz odwage?, Jan,13/2011, USA W moim raporcie w oparciu o potwierdzone zeznaia swiadkow powodem katastrofy byly swiatla zdradzieckie. Przedstawiam film: Click here: YouTube - katastrofa w Smolensku. Fakty z czarnych skrzynek oraz fakty w nim przedstawione, cyt: " sa swiadkowie proby ladowania, ktorzy zobaczyli samolot okolo 1200 metrow od pasa startowego", To w oparciu o swiadectwo swiadkow z tego filmu mozemy stwierdzic ponad wszelka watpliwosc ze widocznosc podczas katastrofy byla 1200 metrow. 1) Pierwszym faktem pewnym jest fakt ze swiadkowie widzieli samolot w odleglosci 1200 metrow od pasa startowego oraz swiatla samolotu , ktore zwykle sa slabsze od swiatel podejscia do ladowania. 2) Drugim faktem pewnym jest ze Piloci i Technik bedac w tych samych warunkach pogodowych musieli widziec mocniejsze od wlasnych swiatel samolotu, swiatla podejscia do ladowania,ktore zapraszaly do ladowania . 3) Trzecim faktem wynikajacym z dwoch poprzednich jest fakt, ze Pilot bedac w tych samych warunkach pogodowych co swiadkowie i kierujac sie na dobrze widoczne swiatla podejscia do ladowania, ulegl katastrofje dlatego ze swiatla podejscia do ladowania okazaly sie zdradzieckie. Film w/w konczy sie pytaniem cyt; "kto ma dzis odwage powiedziec Rosji nie chcemy Waszego sledztwa jestescie malo wiarygodni, by wyjasniac Nam katastrofe samolotu z Naszym Prezydentem". Odnoszac sie do tego pytania jako kapral i technik Lotnictwa Polskiego posiadam odwage, by powiedziec to przedstawicielom Rosji przy szachownicy, z moja zagadka szachowa pod nazwa "Przeslanka do wypadku". Dla przeciwnikow mojej tezy polecam moje wpisy pisane w celu unikniecia podobnej katastrofy w przyszlosci pod haslami: Przeslanka do wypadku, Mr.jan tarwid, 47Szps, swiatla zdradzieckie, 2 karteczki kaprala Jana Tarwida, Krasulapakt. Mr.Jan Tarwid.Kapr.Rez.Lot.Pol.47Szps P.S. Wskazane jest sprawdzic jak kontroler lotniska w Smolensku kontroluje swiatla podejscia do ladowania?. W wyniku tej katastrofy polscy piloci i technicy nigdy nie beda ufac swiatlom podejscia do ladowania. Prosze o Click here: Pamieci ofiar katastrofy TU-154M – 47 Szkolny Pulk Smiglowców