Arcybolesne fakty

Przez Polaczek , 25/02/2011 [12:33]
Z raportu MAK wersja polska strona 102 dowiadujemy się o kolejności poszczególnych zdarzeń : 10 kwietnia 2010 roku : 10:42 - otrzymanie informacji o utracie łączności radiowej ze statkiem powietrznym przez dyżurnego Regionalnej bazy poszukiwawczo-ratowniczej (RPSB) od dowódcy jednostki wojskowej 06755; 10:43 - ogłoszenie alarmu przez kierownika RPSB i wydanie rozkazu do wyjazdu zmiany dyżurnej; 10:46 - wyjazd samochodu Kamaz-43108 oddziału pożarniczego jednostki wojskowej 06755 na miejsce zdarzenia lotniczego; 10:48 - wyjazd samochodu GAZ-4795 NPSG (3 ludzi) RPSB z lotniska Smoleńsk „Południowy” na lotnisko Smoleńsk „Północny”; 10:50 - otrzymanie informacji o zdarzeniu lotniczym przez dyżurnych operacyjnych MCZS okręgu Smoleńskiego od naczelnika RPSB; 10:51 - wyjazd na miejsce zdarzenia lotniczego dyżurnej ochrony MCzS (PCz- 3 - dyżur na lotnisku od 08:00w celu zabezpieczenia przyjęcia lotów szczególnie ważnych, OP SMAZ, PS PASS, PCz-5, SCz-2) – ogółem 40 ludzi i 11 jednostek techniki: 10:53 - naczelnik GU MCzS Rosji okręgu Smoleńskiego wydał rozporządzenie o przybyciu na miejsce CzS wszystkich sił; 10:54 - siły UWD okręgu Smoleńskiego i FSO wykonały zabezpieczenie miejsca upadku samolotu w promieniu 500 metrów, 80 ludzi, 16 jednostek samochodowych. 10:55 - przybycie pierwszego zespołu strażackiego z PCz-3, podano dwa strumienie GPS-600 (pianowe) i 2 strumienie SWP; 10:57 - informacja dotarła do ODS CUKS RC z SOD CUKS MCzS Rosji dla okręgu smoleńskiego; 10:58 - do ODS CUKS RC wpłynęło zawiadomienie z FGU „Rosaeronawigacja”; 10:58 - przybycie na miejsce zdarzenia lotniczego pierwszej brygady medycznego pogotowia ratunkowego; 10:59 - likwidacja otwartego ognia na miejscu upadku samolotu; …..... na podstawie filmu nakręconego przez polskiego reportera Sławomira Wiśniewskiego : http://www.youtube.com/watch?v=iQ_5PrVDl9g na podstawie filmu nakręconego przez mechanika pobliskiego warsztatu : http://www.youtube.com/watch?v=ixR-9yQrlo0 oraz na podstawie relacji tego mechanika : http://www.fakt.pl/Tupolew-plonal-na-moich-oczach… proszę umiejscowić w czasie podanym w raporcie MAK film Władimira Iwanowa– mechanika ze Smoleńska oraz film Sławomira Wiśniewskiego. Z relacji Władimira Iwanowa : ,,Byłem pochłonięty pracą, gdy moją uwagę zwrócił huk podchodzącego do lądowania samolotu. Podniosłem głowę. Nagle, nie dalej jak 65 metrów od mojego warsztatu, zobaczyłem błysk i drzewa łamiące się jak zapałki. Od razu pobiegłem w tamtym kierunku.'' wynika, że świadek : a)słyszał nadlatujący samolot b)słyszał huki zderzającego się z ziemią samolotu c)widział łamiące się gałęzie drzew d)pobiegł natychmiast w stronę miejsca zdarzenia odległego ok. 150 metrów. Na podstawie powyższych danych należy przyjąć czas w którym mechanik dobiegł ( a musiał biec, gdyż na początku filmu był mocno zdyszany) na miejsce wypadku. Przyjmiemy ok. 60 sekund oraz należy dołożyć 20 sekund na zabranie ze sobą aparatu telefonicznego, który być może znajdował się w szatni. Czas trwania filmu to 84 sekundy. Na koniec filmu słyszymy jak wkraczają na ten teren oddziały porządkowe o 10:54. Podsumowując czasy realizacji poszczególnych czynności wykonanych przez mechanika z nawiązką otrzymamy ok. 3 minuty czyli 180 sekund od momentu zakończenia filmu. 10:54 odjąć 3 minuty daje czas 10:51, czyli czas w którym Władimir Iwanow usłyszał nadlatujący samolot, wybuchy, trzaski i huki. Zakładając, że Sławomir Wiśniewski słyszał to samo zdarzenie, a był w tym momencie oddalony od Władimira Iwanowa o 200 metrów, poczynił następujące kroki aby udać się na miejsce zdarzenia : a)60 sekund czas na ubranie się, pobranie sprzętu i wyjście na zewnątrz hotelu b)300 sekund przejście 500 metrów na miejsce zdarzenia i rozpoczęcie kręcenia filmu. Łączny czas wynosi ok. 6 minut, czyli 10:51 + 6 minut daje czas rozpoczęcia filmu 10:57. Czas przejścia z hotelu na miejsce zdarzenia potwierdził w zeznaniach Wiśniewski 5-6 minut ( reszta jego kłamstw jest mało istotna ). Jaki samolot i jakie wybuchy słyszeli Wiśniewski i Iwanow, skoro nasz Tu154M według raportu MAK uległ wypadkowi o 10:41 ?
Polaczek

wiara to za mało, tu są fakty.
Domyślny avatar

Julka

14 years 7 months temu

widać na pierwszy rzut oka ,że Wisniewski cos mataczy, nagrywal do 8:37 , nie wierze, ze nagle przestal nagrywac w decydujacym momencie ,bo to i tamto... zreszta o czym my rozmawiamy? nie mamy wraku , najwazniejszy dowod rzeczowy,ktory by nam dal najwiecej informacji,czy bylo uszkodzenie lub celowe dzialanie , no to sie nie dowiemy juz bo rosjanie nam dowod w postaci wraku zniszczyli- a na co wskazuje niszczenie dowodow rzeczowych? niech kazdy sam sobie odpowie na to pytanie.
Domyślny avatar

nietoperz (niezweryfikowany)

14 years 7 months temu

a wziął Ty pod uwagę poprawkę na dylatację czasu w wykonaniu ruskich ekspertów z KGB? Pozdrawiam
Polaczek

ta dylatacja czasu właśnie jest widoczna w zeznaniach Wiśniewskiego. On jest nam zbyteczny, jego film jest cenny, oczywiście w konfrontacji z Kolą.
Tubylczy

Wiśniewski usłyszał huk o 10:51 ???!!! Poza tym, zeznania mechanika mogą być mało wiarygodne. W poprzedniej wersji wydarzeń, autorem filmu miał być ktoś zupełnie inny. --------------------------------------------------- Na filmie mechanika słychać też syrenę alarmową, została ona włączona o 10:56. Wynikałoby stąd, że osoby z filmu mechanika to oddziały zabezpieczające teren od godziny 10:54. Wszystko się zgadza.
Polaczek

Syrena pochodzi z wozu strażackiego. Oddziały przybyły o 10:54 ( wsie na zad - koniec filmu Koli ) Wiśniewski kręci w momencie gdy strażak leje pianę czyli dobrze po 10:55. Ja przyjmuję 10:56-57. Fakty przedstawione przez MAK, dotyczące wykonania poszczególnych czynności od 10:54 są na 100% prawdziwe. Czas wstecz jest zmanipulowany do cna, brakuje świadków. Obaj autorzy filmu, bez względu na to kim są, co mówią, jaka była ich rola, nakręcili zdarzenie zgodne z rzeczywistością umieszczoną w prawdziwym czasie. Przedstawione czasy dojścia obu panów do miejsca zdarzenia w tej sytuacji są absolutnie jedyne i potwierdzone. Nie kłóćmy się o minutę. Wciśnięcie kitu w przypadku Wiśniewskiego iż usłyszał przelot i wybuch zgodnie z rozporządzeniem MAK o 10:41, po czym przez 16 minut miał rozterki psychiczne czy warto to coś zobaczyć czy nie, nie przystaje do zawodu fotoreportera - psa na wszelkie wydarzenia. Kola po usłyszeniu wybuchów przykładowo o 10:41 nie słyszałby żadnych syren i zespołu porządkowego, bo udanie się na miejsce zdarzenia i skręcenie tych 1.24m filmu zajęło mu 3 minuty. Sprawa jest bezdyskusyjnie, ewidentnie udokumentowana. Jeśli potwierdza to jeszcze sam minister Szojgu na stronie internetowej : http://www.premier.gov.ru/eve… Jeśli Putin mówi to on wie dlaczego tą informację podaje : Właśnie kliknąłem a tej informacji już nie ma. Dlatego wstawiam to z kopii : Стенограмма начала совещания: В.В.Путин: Уважаемые коллеги. Трагедия страшная. Погибло много людей, высшие руководители государства, глава государства, все сопровождавшие его лица. Поэтому в начале нашей работы почтим их память. В рамках Государственной комиссии, которая создана распоряжением Правительства, мы должны сделать все, чтобы в самые короткие сроки прояснить причины трагедии. Первое. И второе. Надо сделать все, чтобы помочь людям - родственникам погибших, тем, кто приедут в Москву для опознания. Сделать все, чтобы помочь им в этой трудной и очень тяжелой ситуации. Помочь с транспортом, расселением в Москве, с тем чтобы на месте были специалисты- психологи - поддержали людей в эту трудную минуту. Власти Москвы взяли на себя все расходы, связанные с этой работой, с приемом родственников и их расселением. Нужно чтобы Министерство здравоохранения Российской Федерации, Министерство транспорта, авиационная служба, Следственный комитет в рамках нашей Комиссии работали очень слаженно, солидарно. Нужно подключить и работать в тесном контакте с нашими польскими друзьями. Сделать все для того, чтобы минимизировать моральный ущерб, который связан с этой ужасной трагедией. Давайте начнем работать. Сергей Кужугетович (обращаясь к С.К.Шойгу). С.К.Шойгу: Уважаемый Владимир Владимирович, в 10:50 сегодняшнего дня в аэропорту «Северный» Смоленска при заходе на посадку пропал с радаров самолет ТУ-154 М, совершавший перелет по маршруту Варшава-Смоленск. Самолет упал в лесопосадке в 300 метрах от взлетно-посадочной полосы. На борту самолета находилось 97 человек, в том числе 8 членов экипажа. Все погибли. При падении самолета возникло возгорание. Для ликвидации пожара в 10:51 прибыли пожарные караулы трех пожарных частей в составе 40 человек, 11 единиц техники. В 11:01 пожар ликвидирован. В дальнейшем шло наращивание сил. К настоящему моменту обнаружены все тела погибших. Началась отправка в Москву при полном содействии и поддержке местных властей, губернатора Смоленской области. В Москве организована встреча, работа бригад судебно-медицинской экспертизы. Размещение людей. Все готово к встрече завтра к приему родственников и всех, кто прилетит в составе польской делегации. Все силы и средства, необходимые для работы, имеются. Доклад закончен. В.В.Путин: Спасибо. Игорь Евгеньевич (обращаясь к И.Е.Левитину), Министерство транспорта как организовывает работу? И.Е.Левитин: Хочу доложить, что сразу после известия о происшествии, мы связались с польской стороной, с Министром транспорта. И договорились, что будем работать совместно. Создана техническая комиссия Министерства обороны Российской Федерации, Межгосударственного авиационного комитета, которая совместно с польскими коллегами приступит к расследованию. Они только что прилетели. И сейчас мы будем работать с ними на месте. Мы нашли два самописца - параметрический и речевой, но до приезда наших коллег мы ничего на месте не трогали. Как только мы с ними согласуем, что начали работать по месту, планируем отвезти, опять же по согласованию с ними, самописцы в Москву, в наш институт, для того чтобы вместе с ними проводить расследование и слушать все переговоры пилотов и диспетчеров. Метеоусловия были тяжелые: был практически сплошной туман, видимость, предварительно, 400 метров при нормативе в 1000. В.В.Путин: Норматив 1000? И.Е.Левитин: 1000 метров. В.В.Путин: А видимость была 400? И.Е.Левитин: Да, и пилот был предупрежден о том, что здесь такая сложная ситуация. Разговор был на русском языке. Мы теперь это все хотим подтвердить по самописцам - как это все происходило. Но он был оповещен по сложным метеоусловиям. В.В.Путин: Пилот принимал решение? И.Е.Левитин: Пилот самостоятельно принимал решение при том, что диспетчер, так как он знал о ситуации, сообщил, предупредил о тех параметрах тумана, которые есть на радаре. В.В.Путин: Александр Васильевич (обращается к А.В.Нерадько, руководителю Росавиации), есть что добавить? А.В.Нерадько: Полная информация о том, что метеоусловия действительно были сложные: видимость была ниже установленного минимума в тысячу метров. Самолет столкнулся первый раз на удалении примерно 1200 метров с отдельно стоящим деревом высотой около 8 метров. На этом удалении самолет должен находиться на высоте около 60 метров. Дальше самолет продолжил сталкиваться с отдельно стоящими деревьями, разрушаться в воздухе, затем столкнулся с землей и загорелся. В.В.Путин: Александр Иванович (обращается к А.И.Бастрыкину), сколько человек у вас в следственной бригаде? А.И.Бастрыкин: Сегодня на месте происшествия работают 60 следователей центрального аппарата, местного управления и криминалистов. Большая группа судебных медиков. Мы сейчас активно проводим осмотр места происшествия. Все погибшие опознаны. Мы допросили первых свидетелей-очевидцев, в том числе должностных лиц, которые обеспечивали прием самолета. Изъяли черные ящики и ту запись, которая подтверждает характер переговоров между землей и экипажем. Из допроса следует, что, действительно, экипажу не рекомендовалась посадка. Предлагалось выйти на второй заход и принять решение об уходе на запасной аэродром. Тем не менее польский экипаж рекомендации не воспринял и принял решение о посадке. В.В.Путин: Секундочку. Я хотел спросить у Полномочного представителя Президента. По поручению Дмитрия Анатольевича Медведева в аэропорту польского президента и провожавших его лиц встречала российская делегация во главе с Полномочным представителем Российской Федерации Полтавченко Георгием Сергеевичем. Георгий Сергеевич, Вы, по сути, были свидетелем этого авиационного происшествия. По Вашей оценке, что там в этот момент происходило, что Вы видели, в том числе когда пришли на место трагедии? Как я понимаю, Вы там оказались практически первым. Г.С.Полтавченко: Действительно, Владимир Владимирович, мы вместе с губернатором Сергеем Владимировичем Антуфьевым и членами делегации ожидали посадки самолета. К нам подошел руководитель полетов, доложил, что метеорологическая обстановка сложная. Это было действительно так. Я думаю даже, видимость там была менее 400 метров, может быть. Это было где-то в районе 10.30. Видимость была порядка 100-150 метров. Очень сильный, плотный туман, а вверх - еще влажнее. Нам руководитель полетов доложил, что они предложили польскому экипажу рассмотреть вариант ухода на запасной аэродром: на Минск, на Витебск и на Внуково - три варианта. По сообщению руководителя полетов, экипаж принял решение с учетом того, что у них было достаточно топлива, выйти в район аэродрома, осмотреться, а потом уже принять решение. После этого нам сообщили, что они собираются садиться. Практически мы не слышали даже, как самолет приближался, не слышали шума двигателя. Потом - удар, странные звуки, не характерные для крушения. И после этого нам сообщили, что самолет столкнулся с землей. Буквально через три минуты мы были уже на месте. Я хотел бы отметить очень слаженную работу пожарных расчетов, подразделений МЧС, потому что первоочередные мероприятия были выполнены полностью. Была оцеплена территория, начались работы по поиску выживших в этой катастрофе. В.В.Путин: Вы были на месте крушения самолета уже через три минуты? Г.С.Полтавченко: Через три минуты. Oznacza to, że za dużo ludzi zaczęło to czytać.
malyy5

malyy5

14 years 7 months temu

Żołnierze co łazili po pasie gdzie poszli? i dlaczego tam łazili?(Ci z nagrań wierzy kontrolerów). Wiśniewski zapomniał się pochwalić że dostał po ryju od OMON? to wszystko to jakaś kpina,zniszczenia samolotu mówią same za siebie.
Polaczek

co mam więcej napisać i zrobić, przecież nie przyprowadzę jako dowód w sprawie Putina na smyczy. Te wszystkie powyższe filmy, przekazy, blogi dla normalnego człowieka są zrozumiałe ale do zombie trzeba mówić o sprawie jak dla konia. Powyższe ujęcie tematu daje taki efekt. Zombie lubi prostą matematykę. Gdy mówisz, że ktoś wybija okna we wraku, zombie Paradowska mówi po cholerę mi te okna. Gdy mówisz, że był wypadek samolotu, zombie pyta a kto tam leciał, Kaczyński, a ja jego nie lubię. Jak zapytasz ile zombie przebiegnie na setkę to żeby się skręcał na kulach to nie zajmie mu to 12 minut.
Domyślny avatar

Anda

14 years 7 months temu

Przecież wiemy.;Ile w nas Narodu,pytam od dwudziestu lat?
malyy5

malyy5

14 years 7 months temu

Doskonale rozumiem co czujesz,mam to samo,krew się gotuje taka oczywista sprawa ,napisano setki pytań,wysunięto dziesiątki tez,a prawda jest prosta- umówili się,zabili i to na tyle.Gdyby dziś była badana sprawa mordu katyńskiego zapewne by się okazało ,że Niemcy... lub żołnierze popili się i pozabijali... Zadbano o mgłę tylko na lotnisku,zadbano o jednego meteorologa zamiast trzech,zadbano by kontrolerzy mieli nadzorców i nie mieli badań jak i własnej woli decyzyjnej,schowano taśmy z pracy radarów,oszukano pilotów źle nawigując, a gdyby im przyszło lądować gdzie indziej- nie zabezpieczono lotnisk zapasowych, a do domu by im paliwa nie starczyło,mogę tak w nieskończoność...
Bernard

czy była gdziekolwiek relacja Wiśniewskiego na ten temat? Lub jakiegoś jeszcze innego świadka? Były chyba wywiady z Wisniewskim bezpośrednio po tragedii. Coś powinno być chyba widać?
Polaczek

Na podstawie relacji i prezentowanych filmów Wiśniewskiego oraz powyższych zestawień wyłania się obraz grozy. Jak ze strefy X. Te klocki zaczynają układać się w bardzo wyraźny obraz perfidnego mordu. O tym wieczorem.
Margotte

że Wiśniewski nie powiedział o tym na wysłuchaniu w komisji. I chyba nikt go o to nie zapytał, niestety...