Pismo pani Barbary Nowak skierowane do MEN w ramach konsultacji zaprezentowanych zmian w podstawach programowych

Przez Bożena Ratter , 19/02/2024 [18:56]
Normal 0 21 false false false MicrosoftInternetExplorer4 /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:Standardowy; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin:0cm; mso-para-margin-bottom:.0001pt; mso-pagination:widow-orphan; font-size:10.0pt; font-family:"Times New Roman"; mso-ansi-language:#0400; mso-fareast-language:#0400; mso-bidi-language:#0400;}

Pismo pani Barbary Nowak skierowane do MEN w ramach konsultacji zaprezentowanych zmian w podstawach programowych:

 

1. Zaprezentowane zmiany w podstawach programowych z historii są nie do zaakceptowania w żadnym punkcie. Są one wszystkie próbą napisania tzw. nowej historii, która usuwa naukowe ustalenia historyków, pomija źródła historyczne i usuwa postaci Polaków, którzy historię Polski tworzyli. W pełni świadoma zamysłu Unii Europejskiej dążącej do unifikacji historii w ramach zaplanowanego przez globalistów państwa ogólnoeuropejskiego protestuję przeciwko fałszowaniu Dziejów Narodu Polskiego. Jako odpowiedzialny za przekazywanie wiedzy historycznej nauczyciel młodego pokolenia Polaków i świadomy losów historycznych Polak, zwracam uwagę, że pomysł ukrywania konfliktów narodowych i państwowych w przeszłości nie tylko nie pozwoli na budowanie zgodnego współistnienia narodów w ramach utopijnego wszech państwa europejskiego, ale będzie stałym zagrożeniem potencjalnymi konfliktami, wynikającymi z błędnych przekazów różnych osób i grup społecznych. Zaplanowany pomysł na zunifikowaną historię wspólną Europy jest oszustwem i wyrazem pogardy dla rozumu ludzkiego, szacunku do człowieka, jego prawa do wolności.

2. Wyrażam ostry sprzeciw wobec traktowania nauczycieli w planowanych zmianach programowych. Nauczycielowi przydzielone zostaje zadanie absolutnie niezgodne z statusem pedagoga i wychowawcy młodego pokolenia. Ma być on tym, który okłamuje ucznia, pozbawia go dumy z czynów przodków, z historii Polski. Ma nie przekazywać wiedzy, którą posiadł kształcąc się na uczelniach i samodzielnie rozwijając swoje pasje. Poprzez narzucenie mu ograniczeń w przekazywaniu wiedzy naruszone zostają jego prawa i obowiązki jakie nakłada na niego Karta Nauczciela i Prawo Oświatowe, a zwłaszcza Preambuła do tej ustawy.

3. Protestuję przeciwko łamaniu praw rodziców uczniów, którzy mają zapewnienie w obowiązującym w Polsce prawie, w tym w Konstytucji, Prawie Oświatowym i in., odpowiedniego, dopasowanego do zdolności dziecka, nauczania i wychowania. Rodzice młodych Polaków, jako obywatele Rzeczypospolitej Polskiej mają prawo oczekiwać dbałości w przekazywaniu rzetelnej wiedzy i wzorców wychowania zgodnie z zapisami we wspomnianych dokumentach.