Pogląd prezydenta A. Dudy na sprawy międzynarodowe

Przez Janusz40 , 16/08/2015 [20:53]
W swoich kilku wypowiedziach i wywiadach prezydent Andrzej Duda dość jasno sformułował główne tezy polityki zagranicznej, jaką będzie prowadził. Najogólniej można powiedzieć, że koncentruje się na odbudowie międzynarodowej pozycji Polski, która za rządów PO-PSL i Komorowskiego uległa znaczącej degradacji, także będzie pilnował, by w międzynarodowych relacjach – Polska nie była wykorzystywana i nie była ofiarą przetargów ponad jej głową. W szczególności PAD stoi na stanowisku, że niepublikowane ustalenia, iż na terenach państw byłego bloku socjalistycznego nie będą instalowane na stałe bazy NATO (przede wszystkim US) – są w obecnej chwili nieważne, gdyż Rosja łamie nieustannie wszelkie ustalenia w tej mierze – na terenie Obwodu Królewieckiego zgromadziła siły wojskowe przeważające całą polska armię, a także rakiety ISKANDER – zdolne przenosić broń jądrową (są tu sprzeczne doniesienia – są one zresztą nadzwyczaj mobilne). Prezydent będzie się domagał stałego (a nie okresowego) pobytu wojsk NATO na terenie Polski. Prezydent Duda stoi na stanowisku, iż Polska nie może być wykluczona z grona państw konferujących w sprawie konfliktu Rosja-Ukraina; początkowo Polska w tym gronie była, później już nie. Świadczy to o słabości naszej dotychczasowej dyplomacji i o słabości państwa kierowanego przez koalicję PO-PSL. Prezydent Duda będzie dążył do rewizji pakietów klimatycznych, które w obecnym kształcie dyskryminują jedyne państwo na świecie – tym państwem jest Polska. Brawo; może w końcu znajdzie się polityk o tak wysokiej randze, który dostrzeże, iż pakiet ENERGETYCZNO-KLIMATYCZNY podpisany przez premiera Tuska, to największa hucpa, jaką można sobie wyobrazić, to największe horrendum, to sposób na tak wielkie wykorzystanie Polski, takie straty, że przekroczą wszelkie korzyści wynikające z akcesu do UE o ile nie zostanie on skreślony, lub znacząco zmieniony. Otóż – zmiana może polegać na opuszczeniu jednego jedynego przymiotnika – zamiast pakiet energetyczno-klimatyczny – powinien być pakiet klimatyczny. Różnica polega na tym, że podpisany (za poklepanie po plecach Tuska przez Sarkozy'ego) obciąża jedynie emisję CO2 wytwarzaną przez instalacje przemysłowe (głównie elektrownie węglowe pracujące w Polsce), pozostawia natomiast bezkarną (wielokrotnie większą emisję) - bardziej zanieczyszczonego CO2 wytwarzanego głównie w transporcie w „starych” państwach unijnych. Wymogi dotyczące czystości spalin w pojazdach, to zwykłe mydlenie oczu. I tak te spaliny nie osiągną czystości emisji CO2 z elektrowni, a idzie tu o WIELKOSĆ owej emisji. Przyjęty w pakiecie system liczenia emisji i system przydziału (zakupu) tzw. „pozwoleń na emisje CO2)”, to następne horrendum – wymaga pracy kilkudziesięciu tysięcy statystyków (licząc całą UE), podczas gdy ilości emitowanego przez poszczególne państwa – CO2 były podawane przez Eurostat i krajowe roczniki statystyczne. Ostatnio jest to dość skrzętnie ukrywane, ale mając informację o zużyciu węgla, benzyn i gazu przez poszczególne państwa – absolwent dobrej szkoły średniej może to wyliczyć w parę godzin... W rzeczywistości Niemcy emitują 2,5 razy więcej CO2 niż Polska, Anglia, Włochy i Francja po 1,5 razy więcej niż Polska, ale ich emisja nie będzie obciążona, gdyż nie pochodzi z elektrowni węglowych (w pewnym stopniu jedynie w Niemczech). Stan obecny wkrótce doprowadzi do wzrostu cen energii elektrycznej (nawet o 100 %)i co za tym idzie do przenoszenia inwestycji do państw innych np. na Ukrainę, czy Słowację... PAD będzie się przyglądał sprawie zakupu śmigłowców dla wojska – stoi na stanowisku, iż przede wszystkim należy zaopatrywać armię w uzbrojenie i sprzęt produkowany w Polsce. W moim przekonaniu – nie istnieją przekonujące racje za zakupem francuskich Caracali; śmigłowce Black Hawk (produkowane w Polsce) są użytkowane przez armię US i kilkadziesiąt innych armii świata. Opublikowane tezy prezydenta Andrzeja Dudy są ze wszech miar godne poparcia przez wszystkie czynniki decyzyjne i opiniotwórcze w Polsce...
PiotrKraczkowski

"W moim przekonaniu – nie istnieją przekonujące racje za zakupem francuskich Caracali; śmigłowce Black Hawk (produkowane w Polsce) są użytkowane przez armię US i kilkadziesiąt innych armii świata." Black Hawk zostanie niedługo także w USA zastąpiony przez inny helikopter, bo Black Hawk znajduje się na końcu cyklu życiowego produktu - jest produkowany od 1977r. Black Hawk jest dobry dla armii małej, np. na terytorium Estonii wejdzie niewielka ilość napastników, a więc mały Black Hawk jest w sam raz. Armia USA ma dużo helikopterów, olbrzymią logistykę i dużo pieniędzy na pensje dla pilotów. USA stać na wydawanie olbrzymich pieniędy na małe helikoptery. ___Polska będzie miała licznego przeciwnika i mamy mało pieniędzy na wojsko, a więc dla nas najlepszym jest H225M, potem długo, długo nic, potem NH-90, a dopiero potem Black Hawk i AW149, bo jeden H225M zastępuje dwa Black Hawki lub dwa AW149 - żołnierze USA w Black Hawku, gdy muszą zabrać pełne wyposażenie osobiste: http://4.bp.blogspot.com/_XJl… ___H225M jest znacznie większy niż obaj konkurenci. Wymóg przewozu 16 w pełni uzbrojonych żołnierzy desantu automatycznie eliminuje Black Hawka i AW149, a H225M ma dodatkowo miejsce na ciężki moździeż 120mm z amunicą lub dodatkowych 9 w pełni uzbrojonych żołnierzy. ___Producent Black Hawka sam go reklamował w Polsce hasłem: "doskonałość wymaga czasu", bo Black Hawk jest w produkcji seryjnej od 1977r., a więc jest mimo modernizacji na końcu cyklu życia produktu i zostanie w USA w następnych latach zastąpiony następną generacją. Niezawodność AW 149 stoi pod znakiem zapytania, bo doświadczenie każe przypuszczać, że wybór AW149 oznaczałby dla Wojska Polskiego ogromne ukryte koszty związane z awariami i katastrofami. ___Natomiast H225M jest w produkcji seryjnej od 2005r. i stanowi nową generację. Modernizacje, jak u Black Hawka, nie zastąpią zmiany generacji. To, że wywodzenie się z długiej linii poprzedników nie oznacza tej samej generacji, unaocznia najszybszy helikopter świata X3 (Airbusa), który ma min. kadłub helikoptera "Delfin 360" z 1972r. - kto zaprzeczy jednak, że X3 to eksperymentalny helikopter najnowszej generacji? H225M bazuje na rozwiązaniach mechanicznych sprawdzonych w dziesięcioleciach pracy jego poprzedników dla 37 armii świata i przemysłu naftowego. Osiągnięta w ten sposób niezawodność (wykryto i usunięto wiele wad) jest warta bardzo dużo, szczególnie dla wojska. ___Gdyby jednak doszło do wyboru Black Hawka lub AW149 to doszłoby nieuchronnie do katastrof, których śmiertelny potencjał w czasach pokoju szacuję na ok. 100 ludzi. Wprawdzie Black Hawk jest pod względem mechaniki równie sprawdzony, co H225M, ale aby przewieźć żołnierzy H225M potrzeba dwóch Black Hawków, a zatem aby dostarczyć na pole bitwy tą samą ilość żołnierzy polskie wojsko musiałoby płacić miesięcznie podwójnej ilości pilotów i obsługi naziemnej, co wymusi zbyt niskie płace i spowoduje dużą roatcję pilotów i mechaników - będą odchodzić do wyższych płac lotnictwa cywilnego. Także potrzebowano by wówczas 2 razy więcej części zamiennych. Rotacja wymusiłaby gigantyczne koszty szkoleń wciąż nowych pilotów i mechaników oraz wypadki helikopterów. AW149 jest zupełnie nowy, czyli chce pan go testować życiem żołnierzy. Polecam YouTube helicopter crash: najpierw niedoszkolony pilot rozbija Apacza: https://www.youtube.com/watch… a potem inny niedoszkolony rozbija Black Hawka: https://www.youtube.com/watch… ___Portal GlobalSecurity o autopilocie H225M: "first to be specifically designed for helicopter flight characteristics rather than being derived from fixed-wing aircraft auto-pilots. The precision and stability provided are already setting new standards of mission capacity and safety (...) permit automatic hoisting on land or at sea with unrivalled precision in conditions impossible for other aircraft" - pierwszy autopilot świata skonstruowany specjalnie dla helikoptera, a nie przeniesiony z samolotu co ustala "nowe standardy", bo pozwala zachować stabilność nieosiągalną dla innych helikopterów, co jest szczególnie ważne przy wpływie fali uderzeniowej po wybuchu lub podmuchu wiatru przy zawisie lub lądowaniu. H225 nie może zdarzyć się wypadek Super Stalliona, który utracił stabilność podczas lądowania na pokładzie okrętu: https://www.youtube.com/watch… ___Portal Deagel poświęcony lotnictwu wojskowemu wylicza nowości H225M: "It features a longer range, increased payload, cabin volume and speed, and more powerful engines. The main rotor has one additional blade bringing the total number to 5 blades instead of 4 of previous models. Composites have been applied to many aircraft structures specially rotor blades. The H225M also features a state-of-the-art avionics and a full glass cockpit. The EC 725 has been designed to accommodate up to 29 combat ready troops" ___Portal Indiastrategic o H225M: "latest generation 4-axis dual duplex autopilot", "3rd generation composite blades offers the lowest vibration level in helicopters of its class" ____Portal Airforce-Technology zaświadcza już poprzednikowi H225M, Super Pumie, właściwość "nowej generacji" - "AS332 C1e Super Puma": "Super Puma is a new-generation, twin-engine helicopter in the Super Puma range. Designed and developed by Eurocopter (...) Other variants in the Super Puma family include AS332L1e and EC225." ____Portal Indiandefencereview: H225M "represents a real technological advancement". Bezpośredni poprzednicy H225M "The Super Puma and Cougar family of around 650 helicopters has amassed more than 3.3 million flight hours and is used by 86 operators in 46 countries. Worldwide military operators of the 470 Cougars delivered span 33 nations; including 29 Air Forces, 7 Army Aviation units and 5 Navies." - szczególnie zarzut, że H225M nie byłby rzekomo helikopterem wojskowym: wojsko 33 państw używa bezpośrednich poprzedników H225M, "w tym 29 wojsk powietrznych, 7 lądowych i 5 marynarek wojennych". W sumie 86 użytkowników w 46 krajach. ____Portal Indiandefencereview: H225M "is fast becoming a reference in Asia as the most cost effective latest generation military helicopter. In 2010, Malaysia signed a contract for 12 EC725 and in 2012, Indonesia signed a contract for 6 EC725 after Brazil’s decision in 2009 to acquire 50 EC725 and Mexico 15 EC725." - H225M to helikopter najnowszej generacji preferowany w Azji z uwagi na najwyższą efektywność kosztową w świecie. ___Na zabieranego w pełni wyposażonego żołnierza H225M zużywa 32,5 kg paliwa, Black Hawk 50 kg, a AW149 45,5 kg. H225 jest najtańszy w użytkowaniu.